کد خبر: 1038809
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
آماده‌باش راهداران و امدادگران
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بارش برف و باران، وزش باد شدید و کاهش شدید دما در ۱۱ استان کشور از امروز خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از امروز سه شنبه سامانه بارشی قدرتمندی وارد کشور می‌شود و ابتدا استان‌های شمال غرب و غرب کشور را فرا می‌گیرد.

او گفت: فردا چهارشنبه هم این سامانه بارشی به نوار شمالی و چند استان مرکزی می‌رسد. به طور کلی جز چند استان جنوبی تمام استان‌ها از این سامانه با شدت و ضعف بی نصیب نخواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره ویژگی‌های این سامانه گفت: این سامانه سه پدیده بارش برف و باران، وزش باد شدید و پس از آن کاهش دما را به همراه خواهد داشت. بر این اساس نسبت به کاهش شدید دما به کشاورزان و گلخانه داران در استان‌های تحت تاثیر این سامانه هشدار می‌دهیم. احتمالا میزان بارش در لرستان، کرمانشاه و کردستان شدیدتر خواهد بود. هشدار‌های لازم به دستگاه‌های مربوط داده شده است.

ضیاییان ادامه داد: در پایتخت میزان بارش در شهر نسبت به ارتفاعات بسیار متفاوت است. در نتیجه به هیچ وجه به ارتفاعات صعود انجام نشود.

وی درباره احتمال وجود سامانه‌های دیگر تا پایان سال گفت: در اسفند ماه سامانه‌های بارشی دیگری هم خواهیم داشت. نکته قابل توجه درباره سامانه پیش رو وزش باد شدید است که نباید از آن غافل شویم.

"فرهاد مهریاری"، مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری هم درباره تمهیدات این سازمان برای بارش‌های آتی گفت: به همه استان‌های تحت تاثیر این سامانه بارشی آماده باش کامل داده ایم. این سازمان از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات لازم در آمادگی کامل قرار دارد.

مهریاری تاکید کرد: هموطنان قبل از شروع سفر‌های ضروری از طریق شماره ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها اطلاع یابند

"محمدباقر محمدی" معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز از آماده باش پایگاه‌های امدادی، تیم‌های عملیاتی، خودرو‌های امدادی و امداد هوایی این سازمان در استان‌های با احتمال بارش خبر داد.

محمدی افزود: با توجه به شرایط کرونا، امکان اسکان اضظراری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم فراهم است.

رجبی مشهدی سخنگوی سازمان توانیر نیز درخواست صرفه جویی در مصرف گاز و برق را از مردم خواستار شد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار