کد خبر: 1035867
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی واکنش تندی به سخنان صادق خرازی مبنی بر نیابتی و اجاره‌ای بودن کاندیدای اصلاح‌طلبان نشان داده است. خرازی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان در کنگره این حزب که هفته گذشته برگزار شد، درباره نامزد اجاره‌ای و پاسخگو نبودن آن و اینکه اصلاح‌طلبان دیگر دولت اجاره‌ای نمی‌خواهند سخنرانی کرده بود و مشخصاً گفته بود که اصلاح طلبان در حمایت از حسن روحانی «اشتباه» کرده‌اند. حالا واعظی با اشاره به مسئولیتش در ستاد انتخاباتی روحانی در سال ۹۲، از خرازی خواسته اثبات کند که برای روی کار آمدن رئیس جمهوری چه کار کرده است. واعظی می‌گوید: «محمدرضا عارف تا روز سه شنبه قبل از رأی‌گیری نامزد جریان اصلاحات در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بود. آن زمان نظرسنجی‌ها فاصله معناداری میان رأی روحانی و عارف را نشان می‌داد، به طوری که روحانی جزو نفرات اول و دوم بود. بر همین اساس خودشان و بیشتر از همه سید محمدخاتمی و دوستان آن‌ها تصمیم گرفتند عارف که دیگر شانسی برای رقابت نداشت، کنار برود.»

او در ادامه نیم نگاهی هم به سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از دولت روحانی کرده و گفته: «آن‌ها با نگاهی به گذشته ببینند قبل از این دولت چه شرایطی داشتند و فعالیت‌های آن‌ها در چه حدی بود. این دولت همفکران آن‌ها را در استانداری‌ها و سمت معاونت وزیر به کار گرفت و امروز به جای تشکر، طلبکار هم شدند و حرف‌های بی‌ربط می‌زنند و الان که زمان انتخابات شده در پی یکسری حرف‌های بی پایه و اساس هستند.»

اصلاح‌طلبان با عیان شدن ناکارآمدی دولت در پی فاصله‌گذاری با روحانی هستند تا خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ نجات دهند، اما فکر این بخش ماجرا را نکرده بودند که دولتی‌ها مقابلشان می‌ایستند و موقعیت ضعیف آنان در سال‌های قبل و نیز نقش پررنگ‌شان در تشکیلات دولت روحانی را یادآور می‌شوند. از سویی حذف محمدرضا عارف از رقابت انتخاباتی سال ۹۲ رویدادی نیست که توسط رقبای اصلاح‌طلبان رقم خورده باشد یا بتوانند تقصیر نظارت استصوابی بیندازند، آنان خود عارف را حذف کردند، چون دریافتند باخت اصلاح‌طلبان نتیجه باقی ماندن اوست و اصلاحات پس از دو باخت ۸۴ و ۸۸ و بعد هم ایستادن مقابل رأی مردم در سال ۸۸، اگر ۹۲ را هم ببازد، دیگر نخواهد توانست کمر راست کند، بنابراین به روحانی و هاشمی تکیه کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار