کد خبر: 1033794
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی امریکا شنبه شب در دو رشته توئیت بازهم نتیجه انتخابات را به چالش کشید و نوشت: «فقط بخش کوچکی از این آرا یک پیروزی بزرگ و قاطع در ایالت جورجیا به ما می‌دهد. آیا آن‌ها به طور غیرقانونی آرا را در «فولتون» نابود کرده‌اند؟ بعد از هفته‌ها ما هنوز حتی قاضی نداریم که به پرونده بزرگ کلاهبرداری رأی دهندگان رسیدگی کند.»
سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک حکم دیگر علیه ادعا‌های جمهوریخواهان برای به چالش کشیدن نتایج اخیر انتخابات ریاست جمهوری امریکا، دادگاه استیناف فدرال دادخواست گروهی از جمهوریخواهان برای گسترش اختیارات معاون ترامپ به منظور تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ امریکا را رد کرد، اما این شکست‌ها مانعی برای ترامپ و آن دسته از جمهوریخواهان نیست که سفت و سخت به داستان تقلب در انتخابات چسبیده‌اند. به نظر می‌رسد ترامپیست‌ها امیدوارند حتی اگر اقدامات‌شان به نتیجه مطلوب نرسد، لااقل بتوانند شرایطی برای تبدیل کردن حزب جمهوریخواه کاملاً مطیع ترامپ ایجاد کنند و چهره‌های میانه‌رو حزب را در انتخابات آتی از میدان به در کنند و با تشدید دوقطبی موجود ضمن برنده شدن در انتخابات آتی میاندوره کنگره، برای دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری امریکا از هم اکنون آماده باشند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی امریکا شنبه شب در دو رشته توئیت بازهم نتیجه انتخابات را به چالش کشید و نوشت: «فقط بخش کوچکی از این آرا یک پیروزی بزرگ و قاطع در ایالت جورجیا به ما می‌دهد. آیا آن‌ها به طور غیرقانونی آرا را در «فولتون» نابود کرده‌اند؟ بعد از هفته‌ها ما هنوز حتی قاضی نداریم که به پرونده بزرگ کلاهبرداری رأی دهندگان رسیدگی کند.»

ترامپ در ادامه نوشت: «چرا آن‌ها در فالتون تأیید امضا را انجام نداده‌اند. چرا آن‌ها آرای غیرقانونی متوفی‌ها، ساکنان غیر از جورجیا و رأی ده‌ها هزار نفر دیگر را از شمارش نهایی آرا کسر نکرده‌اند؟»

این در حالی است که رئیس‌جمهور امریکا طی روز‌های گذشته نیز از تجمع بزرگ طرفدارانش در پایتخت این کشور چهارشنبه این هفته ششم ژانویه (۱۷ دی) خبر داد. وی در توئیتی نوشت: «راهپیمایی اعتراضی بزرگ در واشنگتن ساعت ۱۱ صبح روز ششم ژانویه انجام خواهد شد. جزئیات مکان (برگزاری راهپیمایی) خواهد آمد. سرقت (نتایج انتخابات) را متوقف کنید.»

این تظاهرات اعتراضی در حالی برگزار خواهد شد که قرار است روز ششم ژانویه نشست مجلس سنا به ریاست «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور امریکا برگزار شود و طی آن آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) درباره پیروز انتخابات ریاست جمهوری اخیر امریکا شمارش شود.

طبق گزارش رسانه‌های امریکایی، نتایج آرای مجمع گزینندگان نشان داد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب توانست ۳۰۶ رأی کسب کند و با این احتساب، او رئیس‌جمهور منتخب و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور منتخب است.

اما در ادامه سلسله شکست‌های کمپین ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات، دیوان استیناف فدرال روز شنبه دادخواست «لوئی گومرت» نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس و دیگر جمهوریخواهان کنگره برای بسط اختیارات حقوقی «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا به نفع ترامپ را رد کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» گزارش کرد، هیئتی متشکل از سه قاضی در دادگاه استیناف حوزه پنجم ایالات متحده امریکا تصمیم روز جمعه هفته گذشته قاضی دادگاه بدوی تگزاس را مورد تأیید قرار دادند که حکم کرده بود شاکیانی از حزب جمهوریخواه امریکا فاقد حق قانونی برای طرح شکایت علیه پنس هستند.

نکته معنادار در این رأی این است که هیئت قضات دادگاه استیناف فدرال متشکل از قضاتی بودند که از سوی دو رئیس‌جمهور جمهوریخواه یعنی «رونالد ریگان» و «دونالد ترامپ» منصوب شده بودند.

تصمیم کبرای ۱۲ سناتور

۱۲ سناتور جمهوریخواه امریکایی به رهبری تد کروز در نظر دارند در جلسه ششم ژانویه با نتایج کالج الکترال انتخابات ریاست جمهوری نوامبر در کنگره برای تأیید پیروزی جو بایدن مخالفت کنند. این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند: کنگره باید فوراً یک کمیسیون انتخاباتی تشکیل دهد که مجوز تحقیقات کامل و حقیقت‌یابی داشته باشد تا یک بازرسی ۱۰ روزه فوری درباره نتایج انتخابات در ایالت‌های مورد مناقشه انجام دهد. هفت عضو کنونی و چهار عضو منتخب سنای امریکا در حمایت از ایالت‌های مشخصی به منظور بررسی یافته‌های این کمیسیون و در صورت ضرورت برگزاری یک جلسه ویژه به منظور تأیید نتایج انتخاباتی تصحیح شده باهم دیگر به توافق رسیده‌اند. این سناتور‌ها در بیانیه خود تصریح کرده‌اند: بر این اساس، ما قصد داریم در ششم ژانویه در مخالفت با برگزینندگانی از ایالت‌های مورد مناقشه رأی بدهیم، چون به شکلی غیرقانونی نتایج را تأیید کردند و این کار را تا زمانی که بازرسی ۱۰ روزه تکمیل شود، ادامه می‌دهیم. با این حال این اقدامی نمادین است و عملاً هیچ شانسی برای جلوگیری از روی کار آمدن رئیس‌جمهور منتخب امریکا ندارد و کارشناسان معتقدند این سناتور‌ها برای حفظ جایگاه خود در سنا که به حمایت‌های ترامپ و پایگاه اجتماعی وابسته است، دست به این اقدام بی‌نتیجه خواهند زد. نکته جالب این است که «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا که این روز‌ها تحت فشار بی‌سابقه‌ای از سوی جمهوریخواهان تندرو قرار گرفته تا در جلسه کنگره خلاف عرف و قانون عمل و انتخابات را باطل اعلام کند، از طرح جمهوریخواهان تحت رهبری «تد کروز» حمایت کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار