کد خبر: 1032338
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
شیوع کرونا بر روی رژیم غذایی نیز تأثیر گذاشته تا جایی که بسیاری از متخصصین توصیه می‌کنند در این دوران افراد از مصرف اقلام غذایی نظیر فست‌فود پرهیز کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: یک از راه‌های مقابله با کرونا رعایت رژیم غذایی سالم است. به این ترتیب ک از طریق رژیم غذایی مناسب می‌توان بدن را در برابر ویروس کرونا مقاوم کرد. همچنان که بسیاری از پزشکان مصرف منابع حاوی ویتامین ۶ B که در تخم‌مرغ، مرغ، ماهی، قارچ، حبوبات و آجیل وجود دارد، مصرف غلات کامل سبوس‌دار مثل نان‌های سبوس‌دار حاوی ویتامین‌های گروه B و سلنیوم را توصیه می‌کنند.

در مقابل توصیه به استفاده از برخی مواد غذایی برای جلوگیری از کرونا، توصیه‌هایی نیز در مورد عدم استفاده از برخی مواد غذایی صورت می‌گیرد به عنوان مثال مصرف فست فود و غذا‌های پرچرب و سرخ شده که هضم سختی دارد، در ایام کرونا مناسب نیست و توصیه نمی‌شود.

همچنین مصرف نمک و نوشیدنی‌های شیرین نیز توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است سیستم ایمنی بدن تحریک شود؛ بنابراین رعایت برنامه غذایی سالم و اجتناب از مصرف فست فود و غذا‌های سنگین باید انجام شود.

از طرف دیگر مجموعه‌ای از مواد مغذی شامل ویتامین‌ها و املاح وقتی با مصرف انواع مواد غذایی همراه باشد و تنوع رعایت شود می‌تواند به سیستم ایمنی کمک کند، بنابراین تأکیدی بر یک نوع ماده غذایی وجود ندارد و اگر مجموعه مواد غذایی مثل مصرف کافی غذا‌ها و سبزی‌ها و پروتئین‌ها و حبوبات به عنوان منابع پروتئین، به میزان کافی مصرف شود، می‌تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

در مجموع در شرایط ابتلا به کرونا توصیه می‌شود که افراد کمتر از غذا‌های بیرون استفاده کنند و در منزل از غذای خانگی استفاده کنند.

منبع: آنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار