کد خبر: 1029707
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
مجید انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد واکنش‌ها پس از ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده گفت: «بلافاصله بعد از حادثه ترور، جریانی مرموز سعی کرد آن را نتیجه مذاکرات و نتیجه برجام معرفی کند. چگونه می‌توان از کنار هماهنگی کامل ترامپ و رژیم صهیونیستی در مخالفت جدی با برجام و بازگشت امریکا به آن، با جریان به ظاهر انقلابی این روز‌ها که ترور را نتیجه برجام دانسته و در روزنامه‌ها و رسانه‌های خود، فرمان حمله به این شهر و آن کشور و کشتن این و آن می‌دهند، گذشت؟» او حتی پا را فراتر از این گذاشته و با توصیف «اقدامات سیاسی و رسانه‌ای» با عبارت «دقیقاً هم‌راستا با منافع و برنامه‌های صهیونیست‌ها» بیان داشت: «به اعتقاد من ساده‌انگاری است که تصور کنیم آمران و عاملان این جنایت هولناک برای مراحل بعد از انجام ترور برنامه‌ریزی نکرده‌باشند.»

انصاری همچون بسیاری دیگر از اصلاح‌طلبان خیلی راحت کسانی را که همچون او فکر نمی‌کنند، به هماهنگی با ترامپ و رژیم صهیونیستی متهم می‌کند. ترور شخصیت البته شیوه همواره اصلاح‌طلبان در تعامل با منتقدان است، اما فی‌الحال نکته دیگری مدنظر است. وقتی انصاری از ارتباط میان برجام و ترور شهید فخری‌زاده گلایه‌مند است، یعنی همچون رئیس‌جمهور و دولت و همه اصلاح‌طلبان با طرح مجلس علیه برجام پس از ترور دکتر فخری‌زاده مخالف است. در همین سخنان هم می‌بینیم که او طعنه توهین‌آمیزی زده که برخی فرمان حمله و کشتن می‌دهند. واکنش مجلس به ترور آبسرد، یک اقدام سیاسی بود، حمله به این شهر و آن شهر هم که یک واکنش نظامی‌است و اشاره به پیشنهاد برای حمله به اسرائیل دارد و اگر قرار باشد به سبک خود انصاری صحبت کنیم، باید بگوییم روشن نیست چرا مجید انصاری نگران حمله به شهر‌های صهیونیستی شده است. اصلاح‌طلبان هم از واکنش سیاسی انجام شده ناراحت هستند و هم واکنش نظامی را تخطئه می‌کنند؛ دیپلماسی حقوقی هم که دست خودشان است و انجام نمی‌دهند؛ با این حساب، باید پرسید پس چه واکنشی را برابر ترور دولتی در خاک کشورمان و علیه مهم‌ترین چهره هسته‌ای ایران مناسب می‌دانید و پیشنهادتان برای برخورد با موضوع چیست؟ انتقام و واکنش دست شما باشد، پیشنهادتان چیست؟ بنشینیم نگاه کنیم و منتظر ترور‌های بعدی باشیم یا خودکار پرتاب کنیم؟ شاید هم محکومیت سیاسی و توییت زدن به زبان انگلیسی کافی باشد!

روزنامه اعتماد هم از پیشنهاد حمله به اسرائیل ناراحت شده است؛ حالا اصل انتقادش از کجا می‌آید؟ از دوتا پلاکارد چهار تا دانشجوی معترض مقابل در مجلس! روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «حیفا را بکوبید!» نوشته است: «همزمان با نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم، جمعی موسوم به «دانشجویان ارزشی» تجمعی را مقابل ساختمان هرمی شکل میدان بهارستان برگزار کردند. شرکت‌کنندگان در این همایش بنر‌ها و پلاکارد‌هایی در دست داشتند که براساس آن خواستار برخورد قاطع و البته نظامی جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی به دلیل ترور محسن‌فخری‌زاده شدند. «حیفا را بکوبید» دستنوشته‌ای بود که دانشجویان ارزشی همراه خود به مقابل مجلس برده بودند و بدون هرگونه مزاحمتی آن را در دست گرفتند. همه این موارد در کنار هم خبر از رشد جریانی در ایران دارد که به بهانه ترور دانشمند موشکی ایران خواستار جلوگیری از احیای دوباره توافق هسته‌ای موسوم به برجام است.» یعنی حتی صدای مخالف چند دانشجو را هم برنمی‌تابند و فکر ساکت کردن آن هستند، همین اصلاح‌طلبانی که مدام می‌گویند باید صدای اعتراض مردم شنیده شود!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار