کد خبر: 1028758
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
نتانیاهو و اشکنازی به بحرین می‌روند
با نزدیک شدن به روز‌های پایانی دولت کنونی امریکا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد در سفر به منطقه، راهی بحرین شود. وزیر امور خارجه این رژیم نیز در سفری به همین مقصد، برنامه افتتاح سفارت صهیونیست‌ها را در دستور کار دارد. سودان نیز که پیش‌تر به جرگه کشور‌های سازشکار با تل‌آویو پیوسته بود، برای جلوگیری از ارسال سلاح به غزه اعلام آمادگی کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: اگرچه انتظار نمی‌رود که سیاست‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب امریکا در قبال رژیم صهیونیستی با دولت ترامپ چندان زاویه‌دار باشد، رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن به زمان پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ به تکاپو افتاده است تا جریان موجود در عادی‌سازی را تسریع کند و مانع از به تعویق افتادن روند دستیابی به اهدافی شود که ممکن است با اندک تغییراتی در دولت آتی امریکا به تعویق بیفتند.

یک شنبه گذشته، نتانیاهو در سفری محرمانه که خبر آن به رسانه‌ها درز کرد، به همراه رئیس سرویس جاسوسی موساد به عربستان سعودی سفر و با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرد. شبکه کان روز چهار شنبه اعلام کرد که نتانیاهو در چند روز آینده اولین سفر علنی خود را به کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس آغاز می‌کند. نتانیاهو بعد از تماس تلفنی با سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه، ولیعهد بحرین گفت که از او رسماً برای سفر به این کشور دعوت شده است و قرار است هفته آینده به منامه برود. رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز همچنین نوشتند که نتانیاهو می‌خواهد، قبل از وزیر امورخارجه این رژیم که قرار است چهارم دسامبر در منامه باشد، وارد بحرین شود تا بدین طریق اولین مقام ارشد صهیونیست باشد که به این کشور سفر می‌کند.

درخواست افتتاح سفارت تل‌آویو در بحرین طی سفر وزیر امور خارجه این کشور به فلسطین اشغالی طی هفته‌های گذشته رسماً به مقامات رژیم صهیونیستی مطرح شد از این رو، قرار است گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پنج شنبه هفته آینده بعد از سفر نتانیاهو، به بحرین برود. اشکنازی در این سفر سفارت تل‌آویو را در شهر منامه افتتاح خواهد کرد.

تل‌آویو در جبهه امارات نیز فعالیت خود را ادامه می‌دهد. پیش‌تر، امارات و رژیم صهیونیستی توافق‌های دوجانبه‌ای را در زمینه‌های پروازها، سفر بدون ویزا، سرمایه‌گذاری و همکاری در زمینه علوم و تکنولوژی امضا کردند. رسانه‌های عبری‌زبان از برنامه رژیم صهیونیستی و امارات برای امضای یادداشت تفاهمی در زمینه فناوری مالی خبر دادند. احمد الصایغ، رئیس شورای اداره بازار جهانی ابوظبی در این مورد گفت که یادداشت تفاهمی را با مرکز اسناد مالی رژیم صهیونیستی و بزرگ‌ترین بانک این رژیم هبوعلیم در زمینه فناوری مالی امضا خواهد کرد.

تقلای بن‌سلمان

شبکه خبری المنار در خبری به نقل از منابع مطلع گزارش کرد که دفتر نتانیاهو در آغاز هفته دوم نوامبر عرصه دیدار‌هایی در بالا‌ترین سطح میان مشاوران و مسئولان ارشد دولت امریکا با نتانیاهو و در حضور یک شخصیت سعودی نزدیک به بن‌سلمان بوده است. در این دیدار به میزبانی نتانیاهو درباره عادی‌سازی روابط سعودی-اسرائیلی و اسامی شش کشوری که قرار است به روند عادی‌سازی روابط بپیوندند، رایزنی شده است. المنار اقدامات اخیر بن سلمان را اینطور تشریح کرد‌: «ولیعهد سعودی از تأخیر در ملحق شدن به ماشین عادی‌سازی روابط با اسرائیل پشیمان است و پس از پیروزی جو بایدن به این نکته پی برد که محاسباتش اشتباه بوده است. او برای آینده سیاسی خود روی دونالد ترامپ حساب باز کرده بود و در انتظار دور دوم ریاست‌جمهوری ترامپ بود، اما این اتفاق نیفتاد و دلیل ترس زیاد این روز‌های بن‌سلمان همین است.»

سودان، بازوی صهیونیست‌ها علیه غزه

یک هیئت نظامی صهیونیست در هفته جاری به خارطوم پایتخت سودان سفر و با مسئولان نظامی این کشور دیدار کرد. با این حال، فیصل محمد صالح، سخنگوی دولت سودان در این مورد به خبرگزاری فرانسه گفت: «کابینه هیچ اطلاعی از سفر هیئت اسرائیلی نداشت و ما نیز اطلاعی از سفر هیئت سودانی به «اسرائیل» نداریم. درباره مسئله عادی‌سازی پارلمان انتقالی تصمیم‌گیری خواهد کرد و تا زمان تشکیل پارلمان هیچ نوع رایزنی با «اسرائیل» انجام نمی‌شود.»

خارطوم در شرایطی از این دیدار اظهار بی‌اطلاعی می‌کند که گزارش‌ها حاکی از این است که فرماندهان سودانی در دیدار با هیئت صهیونیست و در راستای عادی‌سازی روابط خود، اعلام کردند که می‌توانند از ارسال سلاح به گروه‌های مقاومت حاضر در نوار غزه جلوگیری کنند.

دولت بایدن مشابه سیاست ترامپ را ادامه می‌دهد

ولید القططی، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در انتقاد از دیدار اخیر نتانیاهو با بن‌سلمان گفت: «کسی که در قبال مسجدالاقصی کوتاهی و غفلت کند، همین کار را در قبال حرمین شریفین انجام خواهد داد.» وی با اعلام اینکه محوری که سعودی‌ها آن را رهبری می‌کنند محوری کاملاً امریکایی- صهیونیستی است، گفت: «دو محور وجود دارد، محور صهیونیستی-امریکایی علیه امت اسلام و محور مقاومت فلسطین که هژمونی صهیونیستی در منطقه را رد می‌کند؛ نظام سعودی انتخاب کرد که یکی از قطب‌های محور امریکایی- صهیونیستی در منطقه باشد.» القططی گفت که بایدن همان سیاست‌های ترامپ در برابر رژیم صهیونیستی را با تفاوت در جزئیات ادامه خواهد داد، زیرا همه دولت‌های امریکا در جهت خدمت به منافع امریکا و رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار