کد خبر: 1028576
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
دونالد ترامپ برای دور بعدی ریاست جمهوری رأی نیاورد و حالا در ضعیف‌ترین موقعیت خود به عنوان رئیس‌جمهور امریکاست؛ انتخابات را باخته و از معدود رؤسای جمهور تک دوره‌ای امریکاست و روند انتقال قدرت هم آغاز شده است. با این حال، اصلاح‌طلبان هنوز فکر می‌کنند باید از احتمال حمله نظامی او به ایران بترسند! و از خود نمی‌پرسند اگر او قرار بود به ایران حمله کند، چرا در طول این چهار سال چنین نکرد؟

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم «جاوید قربان اوغلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت خاتمی نوشت که «کافی است تا نخبگان سیاسی از طیف‌های مختلف و خصوصاً دستگاه‌های تصمیم‌گیر در کشور، تغییر ناشی از انتخابات ۲۰۲۰ امریکا را به فال نیک گرفته و متناسب با آن و استفاده از فرصت چهارساله‌ای که پیش‌روی جهان قرار دارد، به تدوین راهکار‌هایی در جهت برون‌رفت از مشکلاتی که ترامپ و تصمیم وی در آن نقشی اساسی داشت، بپردازند. اولین موضوع در این خصوص، پشت‌سر گذاشتن آرام و بدون حادثه دو ماه پیش رو... و گذر از تونل وحشت ترامپ است. برخی از منابع از رایزنی ترامپ با مشاوران ارشد خود درباره حمله نظامی سخن گفته‌اند. هرچند رافائل گروسی، مدیرکل آژانس آن را «کمی بر پایه حدس و گمان» ارزیابی کرده، ولی به گفته تحلیلگران این موضوع با توجه به روان‌شناسی شخصیت ترامپ، دور از ذهن نیست؛ به‌خصوص اینکه این اقدام از حامیانی جدی همچون اسرائیل برخوردار است... از یاد نبریم که از ترامپ شکست‌خورده و تحقیرشده در انتخاباتی که خود را پیروز قطعی آن می‌دانست، هیچ کاری را نباید دور از ذهن دانست». ترامپ تحقیرشده شاید هر کاری بکند (که نمی‌کند)، اما امریکا یک نفر نیست؛ و یقیناً کسی اکنون در امریکا این سطح قدرت را برای رئیس‌جمهوری که ماه پایانی قدرتش را می‌گذراند قائل نیست که تصمیم او برای حمله به جایی! تأیید شود؛ چه رسد به ایران. امریکا در موقعیت ورود به یک جنگ نظامی نیست. شرق در ادامه نگران تصویرسازی منفی صداوسیما از جو بایدن هم شده و نوشته: شرق در ادامه تأکید کرد: «اقدام دیگر در این راستا، اعلان صریح و بدون لکنت‌زبان آمادگی ایران برای «مذاکره» در راستای احیای برجام است... اشتباه درپیش‌گرفتن شعار عوام‌فریبانه «سگ زرد برادر شغال» و رویکردی است که صداوسیما در نمایش گزینشی و تصاویر و گزارش‌های منتخب برکشیده از آرشیو برای منفی جلوه‌دادن شخصیت رئیس‌جمهور منتخب امریکا دارد».

اصلاح‌طلبان با ترساندن مردم از جنگ، برجام را به جامعه تحمیل کردند؛ بعد مدعی شدند سایه جنگ را با برجام دور کردیم و حالا باز خواب مذاکره می‌بینند، ترس از جنگ را می‌خواهند به جان جامعه بریزند. واکنش‌های امریکا به دستگیری نظامیان امریکایی در خلیج فارس، زدن پهپاد امریکایی و یا حمله به عین‌الاسد نشان می‌دهد امریکا به حمله نظامی به ایران فکر نمی‌کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
باسلام هرکس خودرا باخداوند نزدیک نماید از هیچکس نترسد قران هدایت کننده بی کلک است ارامش را درقران بدست بیاورید خداوند مارا ازخواب غفلت بیدارنماید یاعلی مدد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار