کد خبر: 1027525
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری در دادگستری تهران افتتاح شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: یحیی جعفری، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران در مراسم افتتاح «مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری» اظهار داشت: این مجتمع در راستای کمک به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و یاری رساندن به جهش تولید متشکل از واحد‌های صلح و سازش، اداره ارشاد، شعبه بدوی، شعبه تجدید‌نظر و نهاد داوری با حضور قضات شایسته و مجرب افتتاح می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قانون آیین دادرسی تجاری هنوز تصویب نشده‌است، بنابراین صلاحیت‌هایی که برای مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری در نظر گرفته شده در قالب دستورالعمل‌هایی از جمله قرارداد‌های خرید و فروش میان شرکت‌های تجاری در بستر‌های سنتی و الکترونیکی خواهد بود.

جعفری اظهار داشت: شرط رسیدگی به دعاوی در مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری آن است که طرفین دعوی در زمره شرکت‌های تجاری باشند، همچنین مباحث داوری نیز در این مجتمع پیگیری می‌شود.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران افزود: در مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری علاوه بر تخصص‌گرایی و سرعت رسیدگی به دعاوی، مقوله کیفیت نیز مدنظر است و در همین راستا در این مجتمع از قضات نخبه و آشنا با مسائل حقوقی استفاده خواهد شد. حجت‌الاسلام دهقانی‌نیا که سرپرستی این مجتمع را پذیرفتند نیز در زمره شخصیت‌های قضایی آشنا به مسائل اقتصادی و تجاری هستند.

حسن‌زاده، رئیس حوزه ریاست دادگستری تهران هم در همین رابطه گفت: مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری با سه شعبه آغاز به کار می‌کند و به هیچ‌وجه پرونده‌های راکد مجتمع‌های قضایی دیگر به این مجتمع ارجاع نخواهد شد. از فعالان حوزه کسب و کار دعوت می‌کنیم تا برای صلاحیت‌های این مجتمع به ما ایده بدهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار