کد خبر: 1027313
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و نهادهای مربوطه باید با کاهش فرآیند راه اندازی کسب و کار، اوضاع اشتغال را بهبود بخشند تا دردی از دردهای جوانان این مرز و بوم کم شود.
سرویس سیاسی جوان  آنلاین: علی بابائی کارنامی، در نشست علنی امروز (یکشنبه، 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به نتایج انتخابات آمریکا، گفت: سیاست ما در قبال آمریکا با آمدن یا نیامدن یک آدم تغییر نمی کند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی افزود:آقایان! در کشوری که خاکش گهربار است، مشتی گلابی را از هیچ کسی گدایی نکنند.

مردم می دوند و به پای تورم نمی رسند 

وی ادامه داد: من آقازاده نیستم ؛روستازاده ای در دل جامعه کارگران و کشاورزان هستم با صداقت و سادگی روستایی؛دردمندانه پشت این تریبون ایستاده ام و نمی دانم از سلامت به خطر افتاده این روزهای مردم بگویم یا معیشت و چرخ های له شده اقتصادی؟ 

وی افزود:اگرچه با بیان این دردها ،مسولانی که خود را به خواب غفلت زده اند را نمی توان بیدار کرد و به آنها نشان داد که مردم می‌دوند و به تورم نمی‌رسند،مردم تلاش می‌کنند و صاحب خانه نمی شوند؛مردم پول جمع می‌کنند و حداقل صاحب حداقل سفره‌های پاک نمی شوند.

به گفت و گوی ملی بپیوندیم 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: بی‌شک دولت بداند؛ جواب رای معنادار ملت ایران به شعار تدبیر و امید، این نبود، امروز تاریخ انقضای برخی از حرکت‌های شعاری و پوپولیستی به سر آمده است و با توجه به بحران‌های اقتصادی انتظار است به گفت و گوی ملی بپیوندیم تا مانع خواب‌های آشفته دشمنان شویم.

کمر مردم زیر بار فشار اقتصادی خم شد

وی با بیان اینکه باید به فکر حل مشکلات مردم باشیم ادامه داد:خادمان ملت! حال اقتصاد کشور خوب نیست.کمر مردم زیر بار فشار اقتصادی خم شده است ،ولی خم به ابرو نیاورده اند و پشت رهبری انقلاب و انقلاب همچون کوه ایستاده اند.

نماینده مردم ساری و میاندورد درمجلس ادامه داد:پس بیایید از تولید داخل حمایت کنیم،صادرات را تشویق کنیم و واردات غیرضروری را کنترل کنیم و به فکر معیشت کارگران باشیم تاکرور کرور عزت شان را به آنها برگردانیم.

وی ادامه داد: برای رفع بیکاری جدی جوانان تصمیم جدی بگیریم. دولت و نهادهای مربوطه باید با کاهش فرآیند راه اندازی کسب و کار، اوضاع اشتغال را بهبود بخشند تا دردی از دردهای جوانان این مرز و بوم کم شود.

بابایی با بیان اینکه چه کسانی جوابگوی آرزوهای بربادرفته جوانان این مرز و بوم هستند، مطرح کرد:برای ازدواج آنها به جز یکی با ۵۰ میلیون تومانی چه تدبیردیگری اندیشیده‌اید؟

تاوان بلندپروازی مدیران نالایق را کشاورزان می دهند

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وسعت این بی تدبیری‌ها آنقدر زیاد است که حتی حال کشاورزان مازندران هم وخیم است؛ کافی است از شرق تا غرب مازندران سفر کنید تا ببینید در زمین‌های کشاورزی چگونه به‌دست تغییر کاربری اراضی، به تاراج رفته است.

نماینده مردم ساری در مجلس در ادامه اظهار کرد: نبود حمایت دولت و عدم فروش محصولات ،گرانی وحشتناک کود و بذر و نبود صنایع تبدیلی و وجود دلالان علتی شد تا کشاورزان اعطای زمین هایشان را به لقای آن ببخشند.بشکند دست دلالان و مدیران نالایق که تاوان بلندپروازی آنها را کشاورزان می‌دهند.

بابایی کارنامی با بیان اینکه مسولان کشاورزی را قربانی خود کردند، مطرح کرد: چرا با مدیریت قیمت تحویل نهاده‌های دامی جلوی ورشکستگی مرغداران و دامداران را نمی‌گیریم؟

وی با اشاره به وضعیت کارگران،خطاب به دولت تاکید کرد:وضعیت کارگران خوب نیست؛هفت‌تپه را خلع ید کنید.

نماینده ساری در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه مطرح کرد: احداث سد در ساری،تجاوز به حریم منابع آبی استان مازندران،جاده‌های بی کیفیت، نبود صنایع بزرگ و مادر،فرسودگی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری،نبود آسفالت راه‌های روستایی، بی توجهی به صنعت گردشگری، بلاتکلیفی وضعیت زباله در ساری و میاندورود که معضلی شده است برای چهاردانگه و مناطق محروم این استان، از دولت می‌خواهم به این موضوعات بپردازد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار