کد خبر: 1024556
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
روزنامه آرمان ملی با این پیش فرض که سید محمد خاتمی برای انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا نمی‌شود یا اگر کاندیدا شود، رد صلاحیت می‌شود، نوشته که نباید فراموش کنیم که او برادری به نام محمدرضا خاتمی دارد. آرمان سپس به ذکر سوابق تحصیلی او و حضورش در عملیات بیت‌المقدس می‌پردازد و با بیان سمت‌های او از نقش او در تحصن نمایندگان مجلس ششم به دلیل ردصلاحیت می‌نویسد و از سوابق او «محاکمه در سال ۸۸» را بیان می‌کند. آرمان سپس روشن می‌کند که منظورش از این کاندیداتوری صرفاً بازی سیاسی ا‌ست، چه آنکه می‌داند او تمایلی به کاندیداتوری ندارد و در عین حال تأیید صلاحیت هم نمی‌شود: «ظاهراً خودش تمایلی به کاندیدا شدن ندارد، اما اگر تصمیم جمعی اصلاح‌طلبان کاندیدا شدن او باشد، شاید باوجود آگاهی از احتمال ردصلاحیت شدنش کاندیدای ۱۴۰۰ شود. حزب اتحاد حامی سرسخت سیدمحمدرضا خاتمی است و اگر او بپذیرد که کاندیدا شود رایزنی‌های این حزب با سایر احزاب اصلاح‌طلب برای حمایت از برادر رئیس دولت اصلاحات آغاز می‌شود.»

نکته بامزه تیتر مطلب است: «خاتمی می‌آید جای برادرش؟» گویی در مورد اتفاقی موروثی و خانوادگی صحبت شده که یکی می‌تواند جای برادرش کاندیدا شود!

یک دسته از اصلاح‌طلبان معتقدند که باید به هر طریق، کاندیدایی در انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشند و تا حد ممکن مانع رأی‌آوری کاندیدای اصولگرا شوند. دسته‌ای دیگر، اما با علم به عدم رغبت مردم به اصلاح طلبان پس از تجربه هشت ساله دولت روحانی، می‌کوشند کاندیدایی را معرفی کنند که می‌دانند رد صلاحیت می‌شود تا بتوانند باخت در انتخابات را تقصیر رد صلاحیت‌ها بیندازند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار