کد خبر: 1024543
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
اردوغان بار دیگر تاکید کرد که آنکارا قصد ندارد از خرید سیستم های اس ۴۰۰ روسی صرف نظر کند.
 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در شهر مالاتیا اظهار داشت: ‌آمریا نمی داند با چه کسی روبرو شده، به ما گفتید اس ۴۰۰ ها را به روسیه برگردانیم برای تحویل اف-۳۵ اقدام کردیم ولی ما را تهدید کردید. گفتید که سامانه‌های اس-۴۰۰ را به روسیه برگردانید. ما یک دولت قبیله‌ای نیستیم، ما ترکیه هستیم.

او سپس یادآور شد که ترکیه پول اف ۳۵ ها را پرداخت کرده و واشنگتن هرگز آنها را تحویل آنکارا نداده است.

اردوغان افزود: قدرت‌هایی که دنیا را به جایی غیرقابل زندگی تبدیل کرده‌اند، برای آنکه بازی‌هایشان را برهم زده و چهره واقعی‌شان را برملا کرده‌ایم ما را آماج حملات قرار داده‌اند. اما تاثیری بر ما ندارد، به رویه خود ادامه خواهیم داد..

او گفت: از مبارزه با تروریسم تا عملیات‌های برون مرزی٬ هیچ خطایی که باعث سرافکندگی ملتمان شود، انجام نداده و نخواهیم داد.

اردوغان در پاسخ به اظهارات نژاد پرستانه نماینده مجلس هلندگفت: در قاموس ما فاشیسم وجود ندارد، فاشیسم کار شما است. ما با عدالت اجتماعی سروکار داریم. مادامی که اجازه نمی‌دهیم آن دسته از بد طینتانی که اگر زورشان برسد دست به تخریب کشورمان می‌زنند، به هدفشان برسند آنها با موذی‌گری و بی‌اخلاقی‌های جدید مقابل‌مان ظاهر می‌شوند. با اذن خداوند و حمایت ملت‌ به این مسیر مقدس علی‌رغم تمام اقدامات آنها ادامه خواهیم داد.

او درباره جنگ در قره باغ نیز گفت: برخی از آمریکایی‌ها به برادرم الهام (علی‌اف) زنگ زده و می‌گویند: 'می‌دانیم چه کسانی همراه شما هستند. اردوغان و ترکیه. ما اگر لازم باشد ترکیه را تحریم خواهیم کرد'. آنها متوجه نیستند که با چه کسی روبرو شده اند٬ تحریمت هر چه هست٬ اعمال کن. تاخیر نکن!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار