کد خبر: 1023699
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
طرح‌های سراسری برخورد با اوباش ادامه دارد
اوباش شهر با عربده‌کشی و تخریب اموال عمومی و ایجاد وحشت عرض‌اندام می‌کنند، اما پلیس همواره اقتدار پوشالی‌شان را شکسته و این مخلان امنیت را به دست قانون سپرده است.
غلامرضا مسکنی
سرویس حوادث جوان آنلاین: حیا که ندارند هیچ ابایی هم ندارند، آنقدر وقیح و بی‌پروا و گستاخ هستند که عربده‌کشی و مزاحمت‌های ناموسی خود را برای قدرت‌نمایی و شاخ شدن در محله، منطقه و شهر در فضای مجازی، توسط نوچه‌هایشان منتشر و دست به دست می‌کنند تا زهر چشم از دوستان ناباب و شهروندان عادی بگیرند و دیگران را اینگونه مرعوب خود کنند. در رستوران‌ها، مراکز تجاری و تفریحی، با قداره، چوب و چماق به جان مردم و اموال آن‌ها می‌افتند و عربده‌کشان حریف به میدان می‌طلبند و هر چند شرارت‌های این افراد در شهر‌ها که انگشت شمارند، باعث رعب و وحشت در بین مردم می‌شود، اما این اقتدار پلیس در مبارزه با این افراد است که دوباره آرامش را در دل همان افرادی که از هیمنه پوشالی آن‌ها به لرزه افتاده بود به‌وجود می‌آورند.

غول‌های پوشالی

غول‌های بی‌شاخ و دم اگر فضا را مناسب ببینند و ترس و لرزی نداشته باشند، هر از گاهی با چاقو و قداره‌کشی علاوه بر مزاحمت‌های ناموسی، آدم‌ربایی، تجاوز، خون افرادی را هم در کوچه و خیابان مثل آب خوردن می‌ریزند. اما از آنجایی که مأموران پلیس بر اساس وظیفه ذاتی خود همیشه مقتدرانه در برابر گستاخی و جرائم این افراد ایستاده‌اند و پوزه آن‌ها را بلافاصله به خاک می‌مالند، قبل از اینکه دیگران را مرعوب کنند خود مرعوب قانون می‌شوند، همچون تیرماه سال‌۸۸ که پلیس‌آگاهی تهران خبر دستگیری غول قاتلی را داد که خردادماه همان سال حوالی یکی از خیابان‌های تهرانپارس با ایجاد رعب و وحشت در درگیری فردی را به قتل رساند و پس از فرار خیلی زود در چنگال کارآگاهان زبده پلیس آگاهی گرفتار شد و تحویل قانون گردید.

جولان اوباش

وحید مرادی، معروف به عقاب ایران (البته بین اوباش) که اوباش معروف و سرشناسی بود، هر از گاهی همراه نوچه‌هایش درگیری‌های خونینی را رقم می‌زد و شرارت‌های آن‌ها علاوه بر فضای مجازی، فضای جامعه را آلوده و برای مردم ناامن می‌کردند که هر بار مأموران پلیس به دستور قضایی، وی و همدستانش را زمینگیر می‌کردند و هیبت و هیمنه پوشالی آن‌ها را در می‌شکستند. وی آخرین بار در بزم دوستانه‌ای و هنگام گرفتن لایو اینستاگرام یکی از دوستانش را به قتل رساند و به سرعت به سوی مرز‌های غربی فرار کرد تا به خیال خودش از مجازات جان سالم به در ببرد، اما باز هم این تیزبینی و اقتدار مأموران پلیس بود که او را در یکی قدمی مرز به دام انداختند و با دستبند و پا بند به محل جنایت بازگرداندند. حادثه درگیری اوباش شمیران‌نو خردادماه امسال یکی دیگر از قدرت‌نمایی اراذل و اوباش آن منطقه بود که باعث مرگ یکی از طرفین مقابل شد. وقتی فیلم درگیری آن‌ها را در دادسرای جنایی دیدم آنقدر ترسناک و رعب‌آور بود که پیر و جوان و کودک، زن و مرد همه وحشت‌زده به گوشه‌ای پناه می‌بردند تا صدمه‌ای نبینند. متهمان خیلی زود در دام مأموران پلیس گرفتار شدند، یکی از متهمان قاتل شناخته شد و بقیه متهمان به خاطر شرارت‌ها و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان از سوی بازپرس پرونده محارب شناخته شدند تا از این جنبه در دادگاه انقلاب محاکمه شوند.

قدرت‌نمایی اراذل و اوباش در بیمارستانی در شهر رشت، منطقه مشیریه تهران، پاساژ علاءالدین و... که همگی با عکس‌العمل به موقع پلیس روبه‌رو شد همه آن‌ها خیلی زود به دام افتادند.

اقتدار پلیس

برخورد با اراذل و اوباش همیشه یکی از وظایف اصلی و مهم نیروی انتظامی است و هر زمانی که نیروی انتظامی در این زمینه خوش درخشید که همیشه هم خوش درخشیده است، رضایت مردم و شهروندان را به دنبال داشته است، به طوریکه در گزارش‌های میدانی همیشه با قدر‌دانی مردم از نیروی انتظامی روبه‌رو می‌شویم و گاهی این ابراز قدردانی را با نصب بنر‌هایی در حمایت از پلیس می‌بینیم.

به گفته مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی یک نهاد خدمتگزاراست که اصلی‌ترین وظیفه و رسالتش تأمین امنیت و مقابله با ناامنی است و معظم له باز در سخنرانی دیگری تأکید کرده‌اند «که نیروی انتظامی یک روی آن اقتدار است و یک روی دیگر آن رحمت که هم اقتدار و هم رحمت هر دو به‌درد مردم می‌خورد.»

قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش

متأسفانه در این روز‌ها ما شاهد قدرت‌نمایی و عربده‌کشی بین برخی اوباش و نوچه‌های‌شان هستیم که حکایت از آن دارد هر وقت با رأفت و رحمت روبه‌رو می‌شوند، جری‌تر و وقیح‌تر می‌شوند. در چنین شرایطی نیروی انتظامی برای مبارزه همه گیر و جدی با این افراد قرارگاه مبارزه با اوباش و اراذل را در سطح شهر‌ها و استان‌ها تشکیل داد که اوباش هر لحظه سایه سنگین و مقتدرانه سبزپوشان نیروی انتظامی را بر سر خود ببینند. این طرح که موجب رضایت مردم نیز است، باعث شده هر زمانی اوباش اقدام به قدرت‌نمایی می‌کنند مأموران پلیس در کمترین زمان همچون عقاب بر سر آن‌ها فرود می‌آیند و آن‌ها را در چنگال خود اسیر می‌کنند و برای شکستن این هیمنه پوشالی به دستور قاضی پرونده آن‌ها را در ملأعام می‌چرخانند که درس عبرتی برای دیگران شود.

سرادر حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی مردادماه امسال در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار درباره انتشار کلیپ‌هایی در فضای مجازی از عربده کشی اوباش با اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش گفت: اجازه نمی‌دهیم اراذل و اوباش و قانون‌شکنان عرض اندام و به حقوق مردم تعدی کنند و حتماً با قدرت با این افراد برخورد می‌کنیم. گروه‌های مشخص، آموزش دیده و با اشراف اطلاعاتی را برای مقابله با اراذل و اوباش در نظر گرفته‌ایم، به گونه‌ای که این افراد «برق آسا» دستگیر می‌شوند و چه بسا در یک شب و طی عملیاتی ده‌ها نفر از اوباش را دستگیر می‌کنیم و ابهت آنان را در هم شکسته و اقتدار پلیس را نشان داده‌ایم.

همچنین جانشین فرمانده نیروی انتظامی در نشست دیگری درباره برخورد با اوباش‌گری و قانون شکنی اظهار داشت: فعالیت اراذل و اوباش به صورت مستمر و شبانه‌روزی در فضای حقیقی و مجازی رصد شده و با هرگونه اوباشی‌گری و قانون‌شکنی نظم و امنیت برخورد می‌کنیم.

سردار قاسم رضایی با بیان اینکه درخواست و توقع آحاد جامعه از پلیس در حوزه تأمین نظم و امنیت بسیار زیاد است، گفت: نیروی انتظامی بدون هیچ اغماض و مماشاتی با اراذل و اوباش در جامعه برخورد می‌کند. بر همین اساس شناسایی و برخورد جدی با این عده قانون شکن، یکی از برنامه‌های جدی این نیرو است.

اوباش در دام پلیس

برنامه‌ها و طرح‌های مبارزه با اشرار و اوباش نیروی انتظامی آنقدر مقتدرانه در حال اجرا است، به طوریکه نفس کشیدن برای این افراد را سخت کرده است و در سریعترین زمان در چنگال مأموران پلیس گرفتار می‌شوند.

سردار معصوم بیگی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا از برخورد قاطع و فوری با اوباش خبر داد و گفت: رؤسای کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و یگان‌های امداد در مأموریت مقابله با اراذل و اوباش پیشتاز هستند.

به گفته وی: نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و مقابله با اوباش رویکرد پلیس آفندی، فعال، درلحظه و بلادرنگ خواهد بود و این مأموریت مستمر، بلاانقطاع و دائمی است به گونه‌ای که هیچ مکان، خیابان و نقطه‌ای برای عرض‌اندام آن‌ها وجود نداشته باشد. همچنین در این طرح که در استان‌های مختلف در حال اجراست، چندی قبل فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری ۷۸۰‌اراذل و اوباش در شش‌ماهه اخیر خبر داد که با اعمال مجرمانه از قبیل تظاهر مستانه، اخلال در نظم عمومی، تیراندازی، چاقو‌کشی، عربده‌کشی، نزاع و درگیری، قدرت‌نمایی باعث ایجاد ناامنی در سطح شهر‌ها شده بودند.

سردار مهدیان نسب، فرمانده انتظامی لرستان نیز در راستای مبارزه با افراد شرور از دستگیری ۹۸۸‌نفر اراذل و اوباش در امسال خبر داد و گفت: ۵۸۶ نفر اراذل نیز احضار شده و از آن‌ها تعهد اخذ شده و هر ۱۵‌روز یک‌بار کنترل می‌شوند و ۷۵‌نفر اراذل و اوباش نوظهور نیز دستگیر شدند و ۳۹‌نفر اراذل و اوباش متواری از استان هم تحت تعقیب هستند.

همانطور که سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت می‌گوید پلیس مجرمان زیادی را بازداشت می‌کند، اما همه این افراد در شهر چرخانده نمی‌شوند و رفتار پلیس با افرادی که در یک محله به نوامیس مردم تعرض می‌کنند یا با رفتارشان مخل نظم و امنیت می‌شوند با یک سارق متفاوت است و از این رو در گزارش‌های میدانی هنگام چرخاندن اراذل و اوباش در خیابان قریب به اتفاق مردم نه تنها این را حق آن‌ها می‌دانند بلکه بر این باور هستند که پلیس باید برخورد شدیدتری با آن‌ها داشته باشد.

بنابراین همان طور که مقامات انتظامی اظهار دارند طرح مقابله با اراذل و اوباش به صورت مستمر ادامه دارد و برخورد با مخلان نظم و امنیت بدون هیچ اغماضی به صورت فوری و بلادرنگ انجام می‌شود تا بیش از پیش رضایت مردم فراهم شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار