کد خبر: 1022697
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
آسیب جدی اقتصاد ژاپن با لغو المپیک
برگزاری یا عدم برگزاری رقابت‌های المپیک توکیو این روز‌ها بزرگ‌ترین دغدغه مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک است. کرونا آنطور که تصور می‌شد به این راحتی‌ها دست از سر جهان برنمی‌دارد و گسترش شیوع آن حالا کار را به جایی رسانده که حتی می‌توان توقع داشت المپیک توکیو نیز برگزار نشود.
حامد قهرمانی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در چنین شرایطی توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک می‌گوید: «ما اطمینان داریم، آغاز سال آینده به ابزار‌هایی برای مقابله با کووید ۱۹ دسترسی خواهیم داشت. می‌توانیم آزمایشات سریع‌تری انجام دهیم یا حتی اینکه به واکسن هم دسترسی پیدا کنیم، این باعث می‌شود به برگزاری بازی‌های المپیک توکیو مطمئن باشیم. با این حال یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ما بحث حضور تماشاگران است، اساس تلاش‌ها و فعالیت‌ها برای حضور تماشاگران خارجی در بازی‌های توکیو است. آن چیزی که ما از آن اطمینان نداریم، این است که آیا از تمام ظرفیت ورزشگاه می‌توان استفاده کرد یا خیر.».

اما حرف‌های باخ فقط یک سوی ماجراست و ژاپنی‌ها به‌جز این مسئله مهم نگرانی‌ها و دغدغه‌های دیگری هم دارند. برگزاری یا عدم برگزاری المپیک رابطه مستقیمی با اقتصاد ژاپن دارد و چشم‌بادامی‌ها به‌شدت نگران ضرر و زیان‌های ناشی از این مسئله هستند. متخصصان و سازمان‌دهندگان بازی‌ها می‌گویند دو گزینه در این بین وجود دارد؛ ادامه مسیر و برگزاری بازی‌ها برای نجات اقتصاد آسیب‌دیده ژاپن یا لغو المپیک و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا. دیک پوند، عضو باسابقه کمیته بین‌المللی المپیک در این باره گفت: «بازی‌های المپیک یا برگزار می‌شود یا لغو. ویروس کرونا تا زمان برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ از بین نمی‌رود و تعویق دوباره نیز گزینه مناسبی نیست. این واقعیت که همه چیز تحت کنترل ژاپن است به سؤالات پاسخ نمی‌دهد. باید در این خصوص زود تصمیم‌گیری شود، نه فقط به دلیل مصلحت‌اندیشی سیاسی، بلکه برای جلوگیری از آسیب جدی به اقتصاد ژاپن و دادن فرصت به سهامداران برای جبران ضرر و زیان آنها.»

اندرو زیمبالیست، استاد اقتصاد در کالج اسمیت در ماساچوست هم گفت: «هزینه لغو بازی‌های المپیک به زمان بستگی دارد. انصراف از بازی‌ها در ماه دسامبر ممکن است هزینه‌ای بیش از برگزاری بازی‌ها و تلاش برای بازپرداخت ضرر و زیان داشته باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار