کد خبر: 1020581
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
روز گذشته آخرین مهلت ثبت نام کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات بود که امروز سخنگوی دولت از تمدید مهلت برای دریافت این تسهیلات تا پایان مهرماه خبر داد.
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا با پرداخت تسهیلات از جمله اقدامات دولت بود که از سیزدهم خردادماه شروع شد و بر این اساس متقاضیان می‌توانستند با مراجعه به سامانه کارا درخواست خود برای دریافت تسهیلات را ثبت کنند.

با وجود ابعاد گسترده شیوع بیماری کرونا کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، دولت مهلت ثبت نام وام کرونا را تا کنون طی چند مرحله تمدید کرده است و با توجه به اینکه آخرین مهلت برای ثبت نام پایان شهریورماه بود، «علی ربیعی» سخنگوی دولت اعلام کرد: زمان ثبت نام دوباره یک ماه دیگر (تا پایان مهرماه جاری) تمدید شد.

براساس این گزارش، در کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده و به اجبار تعطیل شده‌اند، مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام به ازای هر نیروی انسانی اختصاص می‌یابد و در واحد‌های کسب‌وکاری که فعال بوده، تعطیل نشده و غیر مستقیم از کرونا آسیب دیده‌اند، مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

نرخ سود تسهیلات نیز ۱۲ درصد بوده و بازپرداخت آن از مهرماه است.

وثایق لازم برای دریافت تسهیلات، سفته و چک است. برای ۱۶ میلیون تومان یک سفته یا چک لازم است یک سفته یا چک همراه با یک ضامن برای بنگاه‌هایی است که ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

وثیقه تسهیلات ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومانی یک سفته یا چک، همراه دو ضامن است و ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی علاوه بر چک و سفته باید سه ضامن معرفی کند و برای بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیز باید از سوی صندوق‌های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک باید وثیقه ارائه شود.

نکته قابل توجه اینکه سقف مبلغ سفته ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات است، همچنین یکی از موانع پیش رو برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا، «نداشتن چک برگشتی» بود که کارگروه این شرط را از مقررات پرداخت تسهیلات بانکی مستثنی کرد تا روند پرداخت تسهیلات کرونا به متقاضیان و صاحبان کسب و کار‌ها تسهیل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار