کد خبر: 1017253
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
پدر رومینا که با قتل دلخراش دختر ۱۳‌ساله‌اش در شهرستان تالش جنجال زیادی به پا کرده‌بود، محاکمه و به ۹‌سال زندان محکوم شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: مهدی فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان به میزان گفت که پرونده رومینا توسط قضات باسابقه و به دور از هر گونه جوسازی و بر اساس ظرفیت قانونی موجود رسیدگی شده است. وی ادامه داد: بر اساس رأی دادگاه بدوی، قاتل رومینا اشرفی به اتهام قتل عمد از جنبه عمومی جرم به ٩‌سال حبس و پرداخت دیه و بهمن‌خاوری به دو سال حبس و تبعید محکوم شد که رأی قابل فرجام خواهی است. فلاح میری ادامه داد: قانون در حال حاضر در خصوص قتل فرزند حداکثر مجازات را، حبس و دیه قرار داده و دادگاه نیز بر همین مبنا اقدام به صدور رأی کرده‌است. از طرفی وظیفه دستگاه قضایی اجرای قانون است و ابزار قاضی برای برقراری عدالت اجرای قانون است.

رعنا دشتی، مادر رومینا در واکنش به رأی دادگاه به ایلنا گفت: با وجود تأکیدات مقام‌های قضایی از رسیدگی ویژه به این پرونده، رأی دادگاه ترس و وحشت به جان من و خانواده‌ام انداخته است. من به این رأی اعتراض دارم و خواهان تجدیدنظر در دیوان عالی کشور هستم. مادر رومینا گفت که بعد از ۱۵‌سال زندگی مشترک، هیچ علاقه و امیدی به ادامه زندگی با همسرش که این بلا را سر آن‌ها آورده، ندارد و نگران جان تنها پسر و خانواده‌اش است. او معتقد است اگر همسرش قصاص نشود، باید زندانی یا تبعید شود؛ چراکه در غیر این صورت هیچ امنیتی برای او و اطرافیانش قابل تصور نیست.

اول خرداد‌ماه امسال بود که انتشار خبر قتل دختری ۱۳‌ساله در روستای سفیدسنگان تالش جنجال زیادی به پا شد. بررسی‌های پلیس بعد از حضور در محل نشان داد که مرد میانسال دختر ۱۳‌ساله‌اش را به طرز دلخراشی به قتل رسانده است. متهم پس از اینکه در محل حادثه بازداشت شد گفت که انگیزه‌اش اختلاف خانوادگی و تلاش دخترش برای فرار از خانه و ازدواج با مردی ۳۰‌ساله بود. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت مرد ۳۰‌ساله که بهمن خاوری نام داشت، بازداشت شد. او گفت که دو سال قبل با رومینا آشنا شده و قصد ازدواج با او را داشت که حادثه اتفاق افتاد. با کامل شدن تحقیقات پدر رومینا به اتهام قتل عمد و بهمن به اتهام تلاش برای فراری دادن رومینا از خانه مجرم شناخته شده است و پرونده آن‌ها به صورت ویژه در دادگاه کیفری یک استان گیلان بررسی و رأی در مورد آن‌ها صادر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار