کد خبر: 1016905
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
سفارت هلند در تهران به دنبال آموزش دادن به زنان ایرانی است. این سفارت اطلاعیه‌ای صادر و طی آن اعلام کرده که یک برنامه چهارهفته‌ای آموزشی برای زنان کارآفرین و فعال در حوزه‌های مرتبط با توسعه پایدار در ایران ترتیب داده است. نکته جالب‌توجه آنکه در این اطلاعیه تأکید شده که این برنامه آموزشی رایگان خواهد بود.

هلند با وجود ابراز علاقه‌های ظاهری برای کمک به ایرانیان، بار‌ها در کارشکنی‌های غربی‌ها علیه ایران نقش‌آفرین بوده است. در ۱۵ تیرماه سال ۹۷ خبرگزاری‌ها به نقل از سرویس اطلاعات و امنیت هلند خبر دادند که دو تن از کارکنان سفارت ایران در هلند حدود یک ماه پیش از این کشور اخراج شده‌اند. رسانه‌های هلندی نیز در این خصوص به نقل از هولبرت بِریده‌مَیر، سخنگوی سرویس اطلاعات و امنیت هلند، این خبر را تأیید و نوشته‌اند که این دو نفر، وابسته سفارت ایران در لاهه بودند. اما در تاریخ ۷ ژوئن (۱۷ خرداد امسال) از هلند اخراج شده‌اند. وی دلیل این اقدام را ذکر نکرد و افزود که سازمان اطلاعات هلند نمی‌تواند در این مورد اطلاعات بیشتری ارائه دهد.

گرچه بعدتر مبارزه با تروریسم دلیل این اخراج‌ها اعلام شد، اما در واقعیت، هلند مأمن تروریست‌هایی بود که علیه ملت ایران اقدامات تروریستی انجام داده‌اند؛ چه اعضای گروه الاحوازیه و چه اعضای گروهک منافقین در هلند در امنیت کامل زندگی می‌کنند. از سویی «اد میل کرت» سیاستمدار برجسته هلندی و عضو شورای مشورتی دولت هلند هم با شرکت در گردهمایی سالیانه گروهک تروریستی منافقین در پاریس، نشان داد که اقدامات دولت هلند در تعارض با همکاری‌های سازنده است. همچنین یک رسانه در سال ۲۰۱۹ نوشت که هلند در حمله سایبری به تأسیسات هسته‌ای ایران هم دست داشته است و در واقع با امریکا و اسرائیل همکاری و فردی که سلاح را وارد تأسیسات کرد، جاسوس سازمان اطلاعات هلند بوده است. هلند در اعمال تحریم‌های امریکا علیه ایران هم نقش فعالی را ایفا کرد. حال آیا می‌توان پذیرفت که دلسوز آموزش زنان ایرانی شده‌اند؟ عملکرد وزارت خارجه و نهاد‌های اطلاعاتی کشور در این زمینه مهم خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار