کد خبر: 1016851
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
ورزشکاران افرادی هستند که، 99 درصد آنها به تغذیه و رژیم های غذایی خود اهمیت بسیاری میدهند. آنها معمولا سعی میکنند از هر چیزی به اندازه نیاز مصرف نمایند. همچنین تا حد امکان روغن را از برنامه غذایی خود حذف مینمایند. میزان غذای مصرفی آنها حدی مشخص دارد. آشپزی به سبک ورزشکاران روشی خاص را دنبال میکند. این محتوا به منظور آشنایی با آشپزی به سبک ورزشکاران، نگارش شده است.

رپورتاژ آگهی/ ورزشکاران افرادی هستند که، 99 درصد آنها به تغذیه و رژیم های غذایی خود اهمیت بسیاری می دهند. آنها معمولا سعی می کنند از هر چیزی به اندازه نیاز مصرف نمایند. همچنین تا حد امکان روغن را از برنامه غذایی خود حذف می نمایند. میزان غذای مصرفی آنها حدی مشخص دارد. به طور کلی آشپزی به سبک ورزشکاران روشی خاص را دنبال می کند، که رعایت تعادل میان مواد غذایی اولیه، مهم ترین اصول آن می باشد. در ادامه قصد داریم شما را با آشپزی به سبک ورزشکاران، بیشتر آشنا کنیم.

آشپزی به سبک ورزشکاران چگونه است؟

آشپزی به سبک ورزشکاران چگونه است

آشپزی به سبک ورزشکاران حرفه ای

ورزشکاران حرفه ای به داشتن رژیم غذایی سالم و ایده آل معروف می باشند. آنها به سلامتی و تناسب اندام خود، بیش از دیگر افراد اهمیت می دهند. به همین دلیل است که سبک خاصی را برای خود در آشپزی در نظر     گرفته اند. رژیم غذایی ورزشکاران به گونه ای است که، می توانند چهار یا پنج سال از عمر خود را بدون کاهش و یا افزایش وزن سپری نمایند.

خیلی از افراد گمان می کنند آشپزی به سبک ورزشکاران، به گونه ای است که آنها در روز خیلی کم غذا        می خورند. اما برخی از ورزشکاران هستند که حتی بیش تر از افراد معمولی از وعده های غذایی در رژیم غذایی خود استفاده می نمایند. مسی فرانکلین شناگر معروفی است که در سال 2012 برنده چهار مدال طلا شد. او شش روز در هفته را مشغول تمرین و در روز شش وعده غذا میل می کرد. این در حالی بود که، او دلیل موفقیت خود را تناسب اندام و رژیم غذایی سالم می دانست.

آشپزی به سبک ورزشکاران چگونه است؟

آشپزی به سبک ورزشکاران چگونه است

برنامه غذایی آشپزی به سبک ورزشکاران

معمولا آشپزی به سبک ورزشکاران به گونه ای است که، میزان مواد غذایی مورد نیاز بدن را با توجه به سطح تمرینات ورزشکاران، تعیین می نمایند. افرادی که ورزش را به طور حرفه ای دنبال می کنند، برنامه های تمرینی را در اولویت اول روز خود قرار می دهند. برای داشتن تمرینات حرفه ای نیاز است تا، برنامه غذایی درست و اصولی را دنبال نمایند. معمولا ورزشکاران هر کدام رژیم غذایی و برنامه آشپزی مخصوص به خود را دارند.

از آنجایی که ورزشکاران سعی می کنند از روش گریل کردن و یا بخارپز نمودن به جای سرخ کردن استفاده کنند. استفاده از ظروف چدنی نالینو می تواند انتخاب مناسبی برای آنان در آشپزی باشد. ورزشکاران معمولا از کلسترول خون پایینی برخوردار هستند. که این می تواند به دلیل استفاده از غذاهای بدون روغن باشد. شاید فکر کنید آشپزی به سبک ورزشکاران، فاقد گوشت، تخم مرغ و ... می باشد. و آنها فقط از گیاه خواری پیروی        می کنند. اما اینگونه نیست.

ورزشکاران از تمامی مواد غذایی که برای بدن لازم می باشند، در رژیم غذایی خود استفاده می نمایند. اما نکته ای که سبک آشپزی آنان را از دیگر روش های آشپزی جدا می کند، رعایت تعادل میان مواد اولیه در تهیه غذا      می باشد. اما استفاده از روغن های نباتی، نمک، شکر، نوشیدنی های حاوی مواد قندی مضر و ... از جمله مواد اولیه ای می باشند، که استفاده از آنها در آشپزی به سبک ورزشکاران، از جایگاهی برخوردار نمی باشد.

ویژگی های برنامه غذایی در آشپزی به سبک ورزشکاران

آشپزی به سبک ورزشکاران، تفاوت های بارزی با دیگر سبک های آشپزی دارد. به طور مثال استفاده از مواد پروتئینی در رژیم غذایی ورزشکاران بیشتر از میزان آن در برنامه غذایی افراد معمولی می باشد.
از آنجایی که سوخت و ساز بدن ورزشکاران بیشتر از حد معمول می باشد. در آشپزی به سبک ورزشکاران از کربوهیدرات بیشتری نسبت به دیگر سبک های آشپزی استفاده می گردد. تا میزان سطح انرژی آنان را بالا برده و از خستگی زود هنگام آنها جلوگیری نماید.
استفاده از روغن زیتون و روغن کنجد، در رژیم غذایی و مراحل تهیه غذا، جایگزین روغن های سرخ کردنی و نباتی می باشد.

آشپزی به سبک ورزشکاران چگونه است؟

آشپزی به سبک ورزشکاران چگونه است

انواع غذاها و مواد خوراکی در آشپزی به سبک ورزشکاران

 
استفاده از ماهی های گریل شده می تواند در تامین انرژی بدن ورزشکاران بسیار تاثیر گذار باشد.
برنج، نان و ماکارونی از جمله غذاهایی هستند که، حاوی کربوهیدرات دیر جذب می باشند. به همین دلیل در برنامه غذایی ورزشکاران از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند.
استفاده از سینه مرغ آب پز شده به عنوان یک وعده غذایی اصلی، می تواند در تامین پروتئین بدن ورزشکاران بسیار موثر باشد.
گریل کردن و یا پختن گوشت گاو، از دیگر وعده های غذایی ورزشکاران می باشد. استفاده از گوشت گاو از بهترین گوشت های مصرفی ورزشکاران می باشد.
غذاهای پر چربی مانند کله پاچه و سیرابی در برنامه غذایی ورزشکاران هیچ جایی ندارد. زیرا موجب گرفتگی عضلات آنها می گردد.
استفاده از جگر کبابی حداقل یک وعده در هفته، در برنامه غذایی ورزشکاران نیاز می باشد.
سبک آشپزی ورزشکاران به گونه ای است که، قبل از مسابقات باید از خوردن غذاهای پر چرب و پروتئینی خودداری شود. و به جای آن از غذاهای دارای کربوهیدرات دیر جذب مانند ماکارونی استفاده گردد.
در پخت غذاها و به همراه سالادها به جای استفاده از روغن سرخ کردنی و یا سس مایونز، ورزشکاران از ظروف چدنی و روغن زیتون خوراکی استفاده می نمایند.
استفاده از مواد خوراکی کافئین دار و آمفتامین دار، باید در رژیم غذایی ورزشکاران خودداری نمود. زیرا موجب احساس عدم خستگی در ورزشکاران می شود. همین امر باعث می شود تا ورزشکاران بیش از توان بدنی خود، به فعالیت و تمرین بپردازند. که در طولانی مدت موجب آسیب های بدنی می گردد.
استیک فیله مرغ به همراه سالاد می تواند یکی از مفید ترین و لذت بخش ترین غذاهای آشپزی ورزشکاران باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار