کد خبر: 1010108
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
واگذاری سرپرستی قانونی نوزاد به زوج نابارور و آموزش رایگان آن‌ها به کودکان بی‌بضاعت، مجازات جایگزین قاضی یکی از دادگاه‌های تهران است که شادی زوج خطاکار را به همراه داشت.
سرویس حوادث جوان آنلاین: شامگاه ۱۴‌خرداد سال گذشته بود که به مأموران پلیس شهرستان شهریار خبر رسید زن جوانی با لباس پرستاری نوزاد پسر یک روزه‌ای را از بیمارستان شهریار دزدیده است. انتشار این خبر در فضای مجازی هیاهوی زیادی را به پا کرد به طوریکه علاوه بر مأموران پلیس شهریار، تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران هم برای شناسایی و دستگیری زن کودک‌ربا وارد عمل شدند.

مأموران پلیس تهران در تحقیقات تخصصی خود به زوج جوانی رسیدند که نشان می‌داد آن‌ها نوزاد پسری را خریده و در حال بزرگ کردنش هستند. بدین ترتیب مأموران پلیس زوج جوان را که فریبا و ستار نام داشتند بازداشت کردند، اما دریافتند نوزادی که آن‌ها در اختیار دارند ربطی به نوزاد یک‌روزه ربوده شده ندارد. در حالی که نوزاد ربوده شده پیدا شده‌بود، تحقیقات مأموران نشان داد فریبا و ستار اردیبهشت‌سال‌۹۸ این نوزاد پسر را از دو پرسنل کلینیک درمانی در تهران به عنوان فرزند خواندگی خریده‌اند. بنابراین پرونده دو متهم به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد و بازپرس جنایی از دو متهم بازجویی کرد.

شرایط سخت بهزیستی ما را منصرف کرد

زن جوان در بازجویی‌ها گفت: من کارمند اداری شرکت خصوصی در تهران هستم و شوهرم نیز کارمند اداره دیگری است. ما سال‌۹۲ با هم ازدواج کردیم و دو سال بعد تصمیم گرفتیم بچه‌دار شویم، اما مدتی بعد متوجه شدیم که ما بچه دار نمی‌شویم. به همین خاطر برای درمان اقدام کردیم، اما تلاش ما فایده‌ای نداشت و طبق نظر پزشکان ما نمی‌توانستیم بچه‌دار شویم. از آنجایی که من و شوهرم علاقه زیادی به بچه داریم با شنیدن این خبر زندگی ما رو به سردی رفت تا اینکه تصمیم گرفتیم نوزادی را به فرزند خواندگی قبول کنیم برای همین راهی بهزیستی شدیم.

ما حتی نوزاد پسری را هم در یکی از شیرخوارگاه‌ها انتخاب کردیم، اما به خاطر سخت‌گیری در تحویل نوزاد از تحویل آن منصرف شدیم. زن جوان ادعا کرد: یکی از شرایطی که ما را منصرف کرد این بود که پس از تحویل نوزاد در صفحه توضیحات شناسنامه من و شوهرم و حتی شناسنامه نوزاد قید می‌شد که نوزاد متعلق به ما نیست و در فلان تاریخ از فلان شیرخوارگاه با این شرایط تحویل ما شده است. ما دوست داشتیم نوزادی را که به عنوان فرزند‌خواندگی قبول می‌کنیم، وقتی بزرگ شد متوجه نشود که پدر و مادر واقعی‌اش ما نیستیم. چون احتمال می‌دادیم فرزند آسیب می‌بیند و از طرفی هم امکان داشت وقتی بزرگ و متوجه این موضوع شد ما را ترک کند.

زن جوان ادامه داد: بعد از آن بود که ما به دنبال راهی دیگری برای فرزند دار شدن گشتیم تا اینکه در کلینیکی که برای درمان به آنجا رفت و آمد داشتم با دو نفر از پرسنل زن آن آشنا شدیم.

یکی از آن‌ها گفت زنی را می‌شناسند که به خاطر فقر مالی قصد سقط جنین دارد و اگر به او پیشنهاد مالی بدهند نوزادش را به‌دنیا می‌آورد و به ما تحویل می‌دهد که قبول کردیم. به‌هر حال قرار شد ما مبلغ ۳۰‌میلیون تومان به آن دو پرسنل بدهیم و آن‌ها هم نوزاد پسر را به ما تحویل بدهند و برای او شناسنامه هم تهیه کنند که نام او در شناسنامه من و شوهرم قید شده‌باشد. ما ابتدا ۱۰‌میلیون تومان به حساب آن‌ها واریز کردیم و وقتی شناسنامه را هم تحویل دادند خودروی‌مان را فروختیم و ۲۰‌میلیون تومان مابقی را هم به آن‌ها دادیم. وی در پایان گفت: پرسنل کلینیک گفتند تمامی مراحل تحویل قانونی است و حتی شناسنامه واقعی هم برای او گرفتند و ما خبر نداشتیم که قصد خرید و فروش دارند.

یکسال آموزش رایگان به کودکان بی‌بضاعت

مرد جوان هم در بازجویی‌ها حرف‌های همسرش را تأیید کرد و بنابراین پرونده زوج جوان پس از تحقیقات تکمیلی برای بررسی به دادگاه فرستاده شد تا اینکه چند روز قبل دادگاه رأی خود را اعلام کرد و پرونده را برای سیر مراحل قانونی اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاد.

قاضی دادگاه برای زوج جوان به جای حبس حکم جایگزین صادر کرد که قرار شد آن‌ها در یکی از شهر‌های اطراف تهران هفته‌ای دو روز به مدت یکسال به کودکان بی‌بضاعت آموزش درسی رایگان بدهند و این حکم از ابتدای مهرماه امسال قابل اجرا می‌باشد. از سوی دیگر از آنجایی که پدر و مادر واقعی نوزاد شناسایی نشدند و همچنین گزارش‌های بهزیستی نیز حکایت از آن داشت زوج جوان صلاحیت نگهداری نوزاد ۱۴‌ماهه را دارند قاضی حکم داد که مراحل قانونی تحویل نوزاد به زوج جوان انجام شود و نوزاد تحویل آن‌ها گردد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار