کد خبر: 1009672
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف استان اصفهان:
رضا معممی‌مقدم از اجرای طرح شمیم خدمت در سال جاری خبر داد و گفت:با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر جهش تولید طرح «شمیم خدمت» با رویکرد توانمدسازی و اشتغال خانواده ها با استفاده از ظرفیت امامزادگان و موقوفات، در سال جاری در تمام کشور اجرا می شود.

به گزارش خبرنگارجوان انلاین ازاصفهان؛به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف  و امور خیریه استان اصفهان ، رضا معممی‌مقدم؛ مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های این سازمان درباره نحوه ورود سازمان اوقاف و امور خیریه به بحث جهش تولید اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، سازمان اوقاف برنامه های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است که طرح «شمیم خدمت» یکی از برنامه هایی است که در این خصوص طراحی و برای اجرا به تمامی استان ها ابلاغ شده است.

 وی هدف مهم اجرای طرح «شمیم خدمت» را ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: در این طرح سه گام مهم و اساسی مد نظر بوده است. در گام نخست با بهره گیری از تجربیات کارآفرینان موفق و تعامل با سازمان ها، نهادها، موسسات و گروه هایی که در زمینه آموزش حرفه و صنعت عملکرد مناسب و قابل قبولی دارند، به آموزش متقاضیان کار پرداخته می شود. در گام دوم تلاش می شود با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، زمینه کار و درآمد برای کارآموزان مهیا شود. در گام سوم نیز تلاش می شود با راه اندازی بازارچه های خیریه و فروشگاه های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف افزود: در خصوص آموزش، محدودیتی بین خواهران و برادران و همچنین گروه های سنی وجود ندارد و هر کسی که توان یادگیری و استفاده از آموزش ها را داشته باشد می تواند در کلاس های آموزشی که توسط اساتید مجرب و خبره در بقاع متبرکه برگزار می شود شرکت کند.

 وی افزود: نوع آموزش نیز بستگی به منطقه پیرامونی بقعه و همچنین توانایی و ظرفیت کارآموزان دارد و مشاغل مختلفی از جمله، فرشبافی، صنایع دستی، پرورش گیاهان دارویی و... در دستور کار قرار دارد.

 معممی مقدم با اشاره به نقش اجتماعی بقاع متبرکه افزود: بقاع متبرکه از دیرباز ملجاء بی پناهان بوده و در این طرح تلاش می شود تا با اجرای مناسب دستورالعمل ابلاغی شمیم خدمت، به خانواده های کم برخوردار توجه ویژه ای صورت گیرد و در مسیر کاریابی و اشتغال آنان قدمی برداشته شود. در این راستا، مراکز افق با تعامل با صاحبان مشاغل، کارگاه ها و کارخانه ها، به شناسایی فرصت های شغلی و معرفی نیروهای مستعد پیرامون بقاع متبرکه به این اماکن  پرداخته و به بیانی شیواتر می توان گفت که بنگاه کاریابی یکی از بندهای این دستورالعمل است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر