کد خبر: 1009301
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
حسین انصاری‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که محمدرضا عارف، صلاحیت این را که کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ باشد، ندارد. او در مصاحبه‌ای با انتقاد از عملکرد عارف در مجلس دهم، با کاندیداتوری او در انتخابات ۱۴۰۰ مخالفت کرده و گفته: «به هیچ وجه آقای عارف صلاحیت ندارد که کاندیدای اصلاح‌طلبان باشد» او در ادامه گفته که «ایشان در دوره‌ای که در مجلس بود و موقعیت مناسبی برای کار داشت، خود را نشان داد. هیچ نطقی و اقدامی نکرد که بتواند به اصلاحات کمک کند. ایشان هیچ محلی در این مقام (کاندیدای ریاست جمهوری) ندارند.» انصاری که خود سابقه نمایندگی مجلس را در گذشته دارد، در پاسخ به اینکه علت استعفای عارف چه بوده، گفته: «من نمی‌دانم چرا استعفا داد؛ اما بر اساس عملکرد وی نمی‌توان پذیرفت که کاندیدای مورد حمایت اصلاح‌طلبان باشد. او در مجلس دهم یک نطق با خاصیت نداشت. حتی یک حرفی که بتواند مواضع اصلاح‌طلبی را مشخص کند، نزد. آقای عارف مدعی است که مشغول صحبت‌ها و مذاکرات مخفی بوده است و آن‌ها هم به جایی هم نرسید. عارف در حوزه مسئله حصر اقدام قابل مشاهده‌ای نداشت. در باره باقی مسائل نیز همین طور. حالا مردم بیایند به چنین فردی رأی دهند؟! اصلاً رئیس‌جمهور شود که چه کند؟!»

اصلاح‌طلبان گرچه در سال‌های اخیر و با نقد عملکرد عارف در مجلس و نیز در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، کاندیداتوری او را برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نفی می‌کنند، اما در گذشته هم نگاه مثبت و تأییدی نسبت به کاندیداتوری او برای انتخابات ریاست جمهوری نداشتند. او در سال ۹۲ کاندیدای انتخابات شد، اما با دستور محمد خاتمی او را مجبور به انصراف به نفع حسن روحانی کردند. عارف هم با دلخوری انصراف داد و در متن انصراف خود خطاب به مردم، نامی از روحانی، دیگر کاندیدای انتخابات نبرد.

اخیراً هم عباس عبدی طی گفت‌وگویی، ضمن بیان نقش اصلاح‌طلبان در چهار دهه مدیریت پس از انقلاب گفته که: «در چهار دوره اخیر تنها دوره‌ای که اصلاح‌طلبان از آن دفاع خواهند کرد دوره آقای خاتمی است. هیچ دوره دیگری نیست. می‌گویند چرا از روحانی حمایت کردید؟ از چه کسی باید حمایت می‌کردند؟ از کسانی که مملکت را به جنگ و نابودی بکشانند؟ دلیلی ندارد که این کار را می‌کردند. کلا افتخار می‌کنند به اینکه نامزد نداشتند و در همین نامزد‌های موجود سیستم یکی را از پایین‌ترین رأی به بالاترین رساندند. کدام اصلاح‌طلبی به آقای روحانی گفته بود بیاید؟ خودش آمده بود. حتی اگر آقای هاشمی هم می‌شد من او را نامزد اصلاح‌طلبان نمی‌دانستم. یعنی حتی اگر تأیید می‌شد، قدرت و اعتبارش برای خودش بوده و ربطی به اصلاح‌طلبان نداشت؛ چه برسد به آقای روحانی.» و جای این سؤال را باقی گذاشته که آیا عارف که سال ۹۲ نامزد انتخابات بود، اصلاح‌طلب نبود که حالا به نداشتن کاندیدا افتخار می‌کنید؟ چرا او را مجبور به انصراف کردید که بگویید مفتخر هستیم که کاندیدا نداشتیم؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار