کد خبر: 1005181
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان در اجرای طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی و جذب اعتبارات مربوط به این بخش طی 2 سال متوالی جایگاه ممتاز کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، خلیل نیکشاد در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حالی که در سال گذشته سهم تسهیلات اعتباری استان برای اجرای طرح مکانیزاسیون کشاوزی 320 میلیارد ریال بود، با تلاش‌های صورت گرفته این رقم به 930 میلیارد ریال افزایش یافته است.

او اظهارداشت: در سال 97 نیز 850 میلیارد ریال از اعتبارات تسهیلاتی مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده که این میزان 230 میلیارد ریال بیش از اعتبار پیش‌بینی شده از سوی مرکز کشور برای این استان است.

وی گفت: در حال حاضر هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات بانکی به مجریان طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی در مناطق مختلف این استان وجود ندارد و به سهولت به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شود.

نیکشاد افزود: اعتبار تسهیلاتی پیش‌بینی شده سال قبل برای اجرای طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی استان 620 میلیارد ریال است که با توجه به استقبال کشاورزان از این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود میزان تسهیلات اعتباری جذب شده برای خرید ماشین‌آلات و اداوت کشاورزی مکانیزه تا پایان سال به 930 میلیارد ریال برسد.

وی با بیان اینکه هزار طرح برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته به بانک‌های اردبیل معرفی شدند، گفت: ورود کمباین‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی مدرن تولیدات کشاورزی اردبیل را متحول می‌کند.

نیکشاد اظهارداشت: این سازمان در راستای نوسازی ناوگان مکانیزاسیون برداشت استان علاوه بر تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی، اقدامات مناسبی در استان انجام داده است.

او افزود: استان اردبیل جزو چند استان کشور است که با مساعدت ویژه استاندار و همکاری مناسب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان امکان معرفی متقاضیان خرید کمباین از محل طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری با نرخ بهره چهار تا 6 درصد را فراهم کرده است.

نیکشاد بیان‌کرد: روند معرفی و جذب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی با همکاری مدیریت شعب بانک کشاورزی استان امسال نیز با قوت ادامه خواهد داشت و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز و مدیریت‌های جهاد کشاورزی نسبت به ارائه درخواست برای بهره‌مندی از تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی اقدام کنند. 

وی اظهارداشت: برای توسعه کشاورزی حفاظتی نیز برنامه‌ریزی لازم برای جذب ماشین‌ها و ادوات کشاورزی حفاظتی از جمله ادوات خاکورزی حفاظتی و تجهیز ادوات کاشت استان به کارنده‌های جدید و توسعه کشت نشایی با جدیت توسط بخش مکانیزاسیون سازمان پیگیری می‌شود.

او با بیان اینکه بکارگیری از روش‌های سنتی کشت و برداشت کشاورزی امروزه جوابگوی هزینه‌های بالای تولیدات کشاورزی نیست، افزود: افزایش تسهیلات اعتباری طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی مختص منطقه خاصی از استان نبوده و در صورت نیاز کشاورزان خلخال ، این گونه تسهیلات به کشاورزان و متقاضیان طرح‌ها از سوی مدیریت جهاد کشاورزی ارائه خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر