کد خبر: 1004352
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
محمدرضا خباز، استاندار سابق سمنان در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته که «انصاف داشته باشیم، مشکلات کنونی ریشه در دولت احمدی‌نژاد دارد».

در دولت اول حسن روحانی، هر نقدی به دولت می‌شد و اتفاقی منفی اگر روی می‌داد، روحانی و دولتمردان و حامیانش می‌گفتند تقصیر دولت قبل است. گویی هیچ وظیفه‌ای متوجه دولت کنونی، حتی در حد اصلاح اشتباه احتمالی دولت قبل نیست. در دولت دوم بار‌ها توسط رسانه‌ها و فعالان سیاسی به دولت روحانی گفته شد که دیگر، دولت قبل خود شما هستید و باید کارنامه روشن از عملکرد خود بیاورید و نمی‌شود باز همه کاستی‌ها را تقصیر دولت قبل بدانید. اما همچنان می‌گویند تقصیر دولت قبل است. حالا خباز کاملاً ماجرا را وارونه جلوه داده و گفته که کاستی‌های دولت احمدی‌نژاد به گردن روحانی افتاد: «در خصوص روحانی فرار به جلو رخ داد و دولت او را مقصر بحران‌های دولت قبل دانستند. تمام بحران‌های دولت احمدی‌نژاد به گردن روحانی افتاد و حتی زمانی شروع به تخریب کابینه و دولت روحانی کردند که آن‌ها به‌طور جدی شروع به کار نکرده بودند. بنابراین به راحتی می‌توان نتیجه گرفت چه میزان حسادت در برخی رفتار‌ها علیه روحانی مؤثر بوده است.» در کارنامه استانداری خباز در سمنان، برگزاری مراسم «رونمایی از پلاک منزل پدری روحانی» به چشم می‌خورد که در افکار عمومی با واکنش‌های منفی مواجه است. این دیگر ربطی به دولت قبل یا حسادت! ندارد. پیش‌تر محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به بهانه‌تراشی‌های حامیان دولت برای توجیه کارنامه خالی گفته بود: «جامعه وقتی پوست‌اندازی کرده و دولتی را تغییر می‌دهد، در مقطع زمانی کوتاهی مثلاً سه ماه تا شش ماه می‌پذیرد که دولت پیشین نقد شده و اشکالات آن مرتفع شود. با این حال نمی‌توان تا پایان دولت دوم با چنین رویه‌ای پیش رفت و دولت قبل را به صورت همیشگی به نقد کشید.»

روحانی در سال ۹۲ گفته بود: «والله‌العلی العظیم (قسم جلاله) اگر مشکلات این کشور که بسیار و بسیار و بسیار پیچیده است، راه‌حل نداشت، کاندیدا نمی‌شدم. بدانید برادران و خواهران عزیز، همه آن‌هایی که کلید را تکان دادید، واقعاً برای این قفل‌ها کلید وجود دارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار