کد خبر: 999127
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
نویسنده کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» گفت: کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» سر گذشت یکی از هزاران زنی است که همسرش را در جنگ حمایت می‌کند و حتی در برهه‌ای او را برای حضور در خط مقدم ترغیب می‌کند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مریم عرفانیان نویسنده کتاب «راهی برای رفتن» پیرامون چگونگی انتخاب سوژه کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» گفت: من سوژ‌های نگارشیم را از سری مصاحباتی که در سال‌های ۸۵ تا ۸۹ زمانی که در سازمان بنیاد شهید فعالیت می‌کردم انتخاب می‌کنم، زیرا در این سال‌ها به ثبت خاطرات شهدا و جانبازان مشغول بودم، در این بین همواره به زنانی می‌اندیشیدم که هم‌پا و هم دوش مردان به جبهه می‌رفتند و تا پایان جنگ هم ایستادند.

وی جذابیت سوژه کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» را مورد بررسی قرار داد و افزود: این کتاب برگرفته از داستانی حقیقی است که خداوند آن را ایجاد کرده و من تنها آن را از زبان راوی نوشته‌ام.

عرفانیان نقش زنان در دوران دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: به تعداد تک تک مردانی که در جنگ حضور داشتند زنانی هستند که خاطراتی شگفت انگیز در دل دارند که می‌توان این خاطرات را نوشت، این زنان عموما همسران شهدا، جانبازان ۷۰ درصد و یا همسران اسرا و مفقودین هستند. این عزیزان را باید شناسای کرد، زیرا کوله باری از اتفاقات را به همراه دارند. جنگ تحمیلی فقط برای مردان نبوده و زنان نیز نقش بسزاری در هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند.


وی به مضمومن کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» اشاره و ابراز کرد: کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» سر گذشت یکی از هزاران زنی است که همسرش را در جنگ حمایت می‌کند و حتی در برهه‌ای او را برای حضور در خط مقدم ترغیب می‌کند. این زن «مریم مقدس» نام دارد، وی شرط اولش برای ازدواج در سن ۱۶ سالگی حضور همسرش در خط مقدم جبهه بوده است، این مسئله اعتراض خانواده این دختر را به دنبال داشته، اما وی بر شرطش پافشاری می‌کند تا سر انجام همسر مورد نظر را که در خط مقدم بود را پیدا می‌کند.

عرفانیان به دلایل عدم موافقت خانواده «مریم مقدس» با ازدواج وی با یک رزمنده اشاره و بیان می‌کند: خانواده «مریم مقدس» معتقد بودند که اگر تو با این جوان که در خط مقدم حضور دارد ازدواج کنی و صاحب فرزند شوی بدون شک همسرت در جبهه به شهادت خواهد رسید و با بازگشت تو به خانه پدری ما نگران تو و فرزندانت خواهیم بود.

وی به نگاه جامعه امروز به مقوله ازدواج و شروط دختران برای همسر آینده‌شان اشاره و تاکید کرد: خواندن کتاب‌های دفاع مقدس به دختران امروزی برای نوع نگاهشان به مقوله ازدواج و شروط آنان، همچنین نوع نگرش‌ها و تفکراتشان کمکی بزرگ کرده و الگوی بسیار خوبی برای آن‌ها خواهد بود.

عرفانیان داستان کتاب «با تو تا ابد می‌مانم» را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: سوژه کتاب «با تو تا ابد می‌مانم» همچون رمانی است که به دست خالق هستی نوشته شده، من هیچگونه خیال‌پردازی و داستان نویسی نکرده‌ام و هرچه هست گفته‌های راوی کتاب «مریم مقدس» است. داستان این کتاب از دل قصه یک زندگی واقعی بیرون آمده.

این نویسنده کتاب به تصویرسازی‌های کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» اشاره و خاطرنشان کرد: من کتاب‌هایم را به گونه‌ای می‌نگارم که عموما داستان‌هایی زنده از سوی مخاطب قلمداد شوند، از نظر من تصویرسازی یکی از عناصر مهم در نگارش داستان و کتاب محسوب می‌شود، همین امر سبب شده تا در کتاب‌هایی که می‌نویسم عنصر تصویرسازی را در نظر داشته باشم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار