کد خبر: 998524
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران با اظهارات عجیب و متناقض و جنجالی، توانایی آن را دارد که همیشه در صدر خبر‌های خاص باشد. او در بخشی از گفت‌وگویش با سالنامه نوروزی روزنامه سازندگی در مورد کاهش مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم و نسبت این رخداد با تشییع میلیونی سردار سلیمانی از سوی مردم گفته که «مردم حاج قاسم را به عنوان کسی که خدمات مهمی به ایران ارائه داده بود احترام کردند و مردم این موضوع را به حکومت ربطی ندادند!»

او در پاسخ به این سؤال که «یعنی مردم به‌رغم دلخوری‌شان در تشییع جنازه شرکت کردند»، اظهار داشته: «بله، مردم به هر موضوعی در جای خودش به آن می‌پردازند. تجلیل از خدمتگزاری که در امنیت کشور نقش ایفا کرده و در صحنه‌های مختلف جنگ با عراق، داعش و... درخشیده و توانسته است شرّی را از منطقه کم بکند، ربطی به این ندارد که معنای حضور مردم این باشد که از همه اقدامات حکومت اظهار رضایت کرده باشند.»

حضور در تشییع سردار قاسم سلیمانی یقیناً به معنای رضایت از همه اقدامات حکومت نیست، اما قاسم سلیمانی هم یک فرد بی ربط به حکومت که نیست، هیچ، بلکه نماد یکی از مهم‌ترین سیاست‌های حکومت یعنی سیاست‌های منطقه‌ای است. شاید کسی که به تشییع او آمده، از وضعیت معیشتی ناراضی باشد، اما نمی‌تواند همزمان منتقد سیاست‌های منطقه‌ای ایران باشد و حامی قاسم سلیمانی! اینکه خود قاسم سلیمانی نظام ایران را حرم می‌داند و حامی حکومت است، بماند!

از سویی نسبت تشییع پر تعداد قاسم سلیمانی و کاهش شرکت در انتخابات را باید در نوع عملکرد نهاد‌های برآمده از انتخابات دید. طبیعتاً وقتی مردم از رأیی که در انتخابات‌های قبلی دادند، ناراضی هستند و آن را به سبب برآورده نشدن وعده‌ها و شعار‌های انتخاباتی، بی ثمر می‌بینند، دیگر انگیزه برای شرکت در انتخابات را از دست می‌دهند. دلیلی ندارد کسی که برای سردار سلیمانی محبت و احترام قائل است، عملکرد دولت و مجلس برآمده از صندوق رأی را هم تأیید کند. بنابراین نسبت میان جمعیت تشییع حاج قاسم و کاهش مشارکت مردم در انتخابات نسبت بی نسبتی است!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار