کد خبر: 997620
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهاد شورا برای استفاده اجباری از ماسک در مترو گفت: پروتکل و برنامه‌هایی در این زمینه تهیه، ولی هنوز به تایید ستاد مقابله با کرونا نرسیده است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهرداری تهران، درباره برنامه‌های شورای شهر جهت پیشگیری از کرونا در حمل و نقل عمومی اظهار داشت: کشور را نمی‌توان تعطیل کرد چرا همانطور که پزشکان بر سلامت مردم تاکید دارند اقتصاددانان و دستگاه‌های مربوطه نیز نگران وضعیت کشور و بیکاری و درآمد مردم هستند.

وی افزود: بر همین اساس و با توجه به اینکه برخی از ادارات و دستگاه‌های خدمت رسان در روز‌های آینده فعالیت آن‌ها آغاز و یا ادامه می‌یابد، تعطیلی حمل و نقل عمومی نیز به صلاح نیست و نمی‌توان حمل و نقل عمومی را تعطیل کرد چراکه این قضیه مشابه تعطیل کردن حوزه پسماند و یا بهشت‌زهرا محسوب می‌شود و غیر ممکن است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: باید ایمنی در حمل و نقل عمومی را افزایش داد در حال حاضر ضدعفونی اتوبوس‌ها و قطار‌های مترو حدود سه بار در روز انجام می‌گیرد و مسائل بهداشتی در میان کارکنان و رانندگان آن‌ها بسیار بهتر از قبل مدنظر قرار گرفته است، ولی باید توجه داشت که مسافران نیز باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

علیخانی گفت: پیشنهاد ما در شورا توزیع ماسک در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس است تا از این طریق بتوان از انتقال کرونا میان مسافران پیشگیری کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ماسک‌هایی که قرار است احتمالاً در ایستگاه‌های مترو توزیع شود، به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد؟ گفت: شهرداری چنین بودجه‌ای ندارد، ولی می‌توان ماسک را به قیمت دولتی که حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان است میان مسافران در ایستگاه‌های مترو توزیع کرده است و شرایط به صورتی باشد که از ورود مسافر بدون ماسک جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهرتهران با اشاره به اینکه پروتکل‌های لازم جهت پیشگیری از کرونا تقریبا در حوزه حمل و نقل عمومی تهیه شده و قرار است این موضوعات با نماینده ستاد مقابله با کرونا در شورای شهر به جمع بندی نهایی برسد، گفت: در صورتی که استفاده از ماسک اجباری شود خطر انتقال بیماری کرونا کاهش می‌یابد این موضوع در بسیاری از کشور‌ها نیز مدنظر قرار گرفته و نتایج موثری داشته است.

همچنین یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران اعلام کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی در مترو امکان اجرا ندارد، ولی در جلسه‌ای که امروز در وزارت کشور برگزار می‌شود بررسی و پیشنهاداتی جهت پیشگیری از کرونا در حمل و نقل عمومی در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار