کد خبر: 997269
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
نشست تخصصی دانشگاه علوم پزشکی البرز ، سازمان انتقال خون و موسسه سرم سازی رازی برای آغاز طرح های تحقیقاتی پلاسما درمانی با حضور متخصصان و پزشکان این حوزه برگزار شد.

دکتررامین تاجبخش معاون آموزشی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی البرز به عنوان رئیس کمیته علمی کرونا ویروس در این نشست اظهار داشت : هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون و موسسه سرم سازی رازی می تواند درطرح تحقیقاتی استفاده از پلاسمای بیمارانی که مبتلا به کرونا بوده و درمان شده اند برای بیماران مبتلا به کرونا که شرایط بحرانی دارند نتایج ثمربخشی داشته باشد .

 در ادامه مدیرامور آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: : پروسه تزریق فراورده های خونی قوانین خاصی دارد که باید رعایت شود. خون فرد اهدا کننده باید کاملا از لحاظ عفونت و بیماری ها بررسی شود و اندیکاسیون های افراد دریافت کننده نیز باید دقیقا بررسی شود و به طور کلی برای پلاسما تراپی دو روش وجود دارد.

وی ادامه داد : یکی از روش ها به این صورت است که از فرد اهدا کننده خون کامل گرفته میشود و پلاسمای آن جدا میشود و سپس تزریق میشود و در روش دیگر از فرد اهدا کننده مستقیما پلاسما دریافت میشود و با روش پلاسما فرز به فرد مورد نظر تزریق می گردد.

 مدیرامور آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود : طبق پروتکل های پیشنهادی می توان برای بیماران بد حال حدودا 500-600 سی سی تزریق شود ، در شرایط اهدای پلاسما نیز باید تمام همسانی های گروه های خونی و آنتی ژن ها رعایت شود.

دکترعلیرضا سلیمانی متخصص عفونی دانشگاه نیز تصریح کرد: روش پلاسما تراپی در بسیاری از مراکز علمی دنیا در حال انجام است و هنوز گزارش منفی برای عدم انجام آن وجود ندارد.

وی گفت : الان وقت عمل است و باید هرچه می توانیم برای بیماران انجام دهیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار