کد خبر: 997146
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
استفاده از جوانان باانرژی مستعد ازجمله زیربناهای تولید فیلم و سریال در همه جای دنیاست؛ یعنی در کنار پیشکسوتان بازیگری اغلب شماری از جوانترها را وارد عرصه می‌کنند تا مجال دیده شدن آنها فراهم شود.
امیر علیپور
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: این روال، زمانی در سینما و تلویزیون ایران هم صورت می‌گرفت ولی مدتی است که کمتر فیلم و سریالی را می‌بینیم که به‌جای چهره‌های تکراری به‌سمت استفاده از جوانان مستعد برود.

در بین سریالهای نوروزی تلویزیون سریال "کامیون" تا حد زیادی توانست از این ویژگی بهره ببرد.
درست است که چهره‌هایی مثل مهدی هاشمی، لعیا زنگنه و جهانبخش سلطانی بودند که در سریال حاضر بودند ولی موتور پیشبرنده درام بازیگرانی جوان هستند.
بهنام شرفی، هادی مرتضی‌زاده و علی هاشمی سه بازیگر جوانی که تقریبا هر سه برای اولین بار است که ایفای نقش اصلی بهشان سپرده می‌شوند به‌درستی در جای خود قرار گرفته‌اند.

بازیگران جوان سریال خیلی کوشیده‌اند بی توجه به اینکه ممکن است گریم‌های خاص‌شان در برخی سکانسها، شمایل ستارگی را ازشان بگیرد، ایفای نقش کنند و همین است که از تیپ‌سازی جلوگیری کرده و سه کاراکتر خالص را پیش چشم مخاطب قرار داده.

انتخاب این سه بازیگر جوان که با هدایت تیم کارگردانی "کامیون" خیلی ساده و بی‌اغراق نقش جوانان روزگار ما را بازی می‌کنند نشان از آینده‌ای کمابیش روشن برای چنین جوانانی می‌دهد.

تولیدکنندگان "کامیون" هم می‌توانستند بسان بسیاری از سریالهای دیگر تمام بازیگران را از میان حرفه‌‌ای‌ها انتخاب کنند ولی به‌سمت ترکیب جوانان و مجرب‌ها رفته‌اند و حاصل کار هم نسبتا قابل قبول از کار درآمده است.

"کامیون" نشان می‌دهد اینکه جلب مخاطب را گره بزنیم به حضور چهره‌های نامدار چقدر صنعت سینما و تلویزیون را عقب انداخته و چقدر استفاده از نیروهای تازه‌نفس می‌تواند اسباب پیشبرد سریالها و فیلمهای تلویزیونی را فراهم نماید. نیروهای تازه‌نفس به‌غیر از بکری و تازگی، نوعی بی‌ادعایی در کارشان به چشم می‌خورد که همین بیش از پیش سریال را پیش‌ می‌برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار