کد خبر: 996528
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز خبرداد:
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که ۵۰ درصد جمعیت این استان تاکنون از طریق تماس تلفنی غربالگری شده اند.

دکتر افسون تیزویر گفت : این تعداد توسط مراقبان سلامت در مراکز بهداشتی به صورت تلفنی غربالگری و توصیه های لازم و مشاوره های مورد نیاز را دریافت کرده اند.
وی ادامه داد : ۸۰ درصد از افراد مشکوک و مبتلا به کرونا که به بیمارستان های استان و همچنین مراکز بهداشتی مراجعه کرده اند و روند درمانی و وضعیت آنان توسط مراقبان سلامت به صورت حضوری پیگیری شده است.
تیزویر عنوان کرد : ۲۵ مرکز خدمات جامعه سلامت در استان هر روز تا ساعت ۲۴ شب با حضور پزشک و پرستار جهت ارائه به بیماران و مراجعان فعال می باشد و از مردم درخواست می شوددر خود اظهاری شرکت کنند.
وی افزود: مراجعان با علائم مشکوک به کرونا چنانچه علائم و تنگی نفس خفیف داشته باشند روند درمانی توسط پزشک و پرستار مرکز بهداشت در منزل انجام می شود و اگر علائم حاد باشد به مراکز درمانی ارجاع خواهند شد.
تیزویر از مردم خواست در صورت داشتن علائم مشکوک به کرونا به نزدیک ترین مرکز جامعه سلامت که لیست آن اعلام شده است مراجعه نمایند و نگران روند درمانی خود نباشند چرا که فرایند درمانی به تشخیص پزشک در منزل و یا بیمارستان انجام خواهد شد.
معاون فنی معاونت بهداشت در خصوص پیگیری وضعیت بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا گفت: هر بیمارمشکوک و یا مثبتی که از بیمارستان ترخیص شده و یا هر بیماری که با مراجعه به مراکز بهداشتی روند درمانی خود را درمنزل سپری می کند توسط مراقبین سلامت ، پزشک و پرستار مراکزبهداشتی به صورت تلفنی و در صورت لزوم مراجعه حضوری پیگیری می شوند.
وی ادامه داد: این پیگیری ها از زمان ترخیص و یا مراجعه به مدت ۱۴ روز روزانه انجام می شود و سیر درمانی و وضعیت بیمار به صورت دقیق پیگیری می شود و همچنین وضعیت دیگر افراد خانواده نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مشاوره های لازم ارائه می شود.
استان البرز حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار