کد خبر: 996332
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد شبکه اجتماعی «شاد» برای دانش آموزان جهش بزرگی در آموزش و پرورش محسوب می‌شود، گفت: امیدوارم بتوانیم در طی دو هفته آینده این سامانه را در تمام سطوح گسترش دهیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محسن حاجی میرزایی در پنجمین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها با اعضای شورای معاونان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، با تبریک و تهنیت آغاز سال جدید، اظهار کرد: از تلاش و زحمات همکاران در تمام سطوح که در سال گذشته انجام شده است قدردانی می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در سطح آموزش و پرورش استان‌ها برای تطبیق با شرایط جاری و توسعه آموزش‌های مبتنی بر اینترنت، خلاقیت و روش‌های آموزش و هم‌چنین انگیزه خوبی به وجود آمده است و بیشتر خانواده‌ها معتقدند که کار آموزش با جدیت در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به تغییرات محیطی در جوامع و تاثیر بر آن بر متغیر‌های آموزشی، اظهار کرد: هر تغییر به همراه خود عناصری را می‌آورد و متغیر‌هایی را با خود می‌برد و در حال حاضر با شیوع کرونا بر نظام آموزشی کشور‌ها نیز اثراتی برجای گذاشته و شاید بزرگترین وقفه آموزشی در تاریخ آموزش مدارس جهان اتفاق افتاده است و بیش از ٧٠ درصد دانش آموزان جهان به دلیل مقابله با این ویروس در تعطیلی هستند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: در حال حاضر ما در برابر مسئولیت بزرگ و مهمی قرار گرفته‌ایم؛ چرا که مأموریت آموزش دانش آموزان در نسل جدید را بر عهده داریم؛ به همین دلیل نباید اجازه دهیم که این شرایط جدید که محصول شیوع کرونا است؛ موجب وقفه در امر آموزش شود و باید روش‌های جایگزینی برای کلاس درس پیدا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تغییرات با خود قدرت‌ها را جا به جا می‌کند، گفت: باید تلاش کنیم تا در زمانی که این پدیده تمام می‌شود، چیزی که برای ما به جا می‌گذارد شکل‌گیری یک فرصت ارزشمند برای استمرار یادگیری باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: شاید صد‌ها ساعت وقت افراد مختلف برای طراحی شبکه اجتماعی دانش آموزان صرف شده است و کاری که در حال انجام است بزرگترین خدمتی است که پس از انقلاب انجام خواهد شد چرا که گسترده و پرشمار است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال افزایش سرمایه اجتماعی هستیم، گفت: ما نشان خواهیم داد که مجموعه‌ای هستیم که قدرت تطبیق سریع با شرایط جدید را داریم و این افتخاری بزرگ و پایدار برای نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

حاجی میرزایی اذعان کرد: خوشبختانه در مسیر جدید از کشور‌های دیگر عقب نیستیم و همراه کشور‌های دیگر وارد میدان عمل شده‌ایم و امیدوارم با تلاش‌های که انجام شده مجموعه ما مجموعه‌ای سرآمد باشد.

وی با بیان اینکه در حال خلق عرصه‌ای هستیم تا ارائه خدمات را در فضای اینترنت فراهم کنیم، گفت: هرچند که این شبکه جریان آموزش را استمرار می‌بخشد، اما ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان دیگری هم دارد که می‌تواند در اختیار مخاطبانش قرار دهد.

وزیرآموزش و پرورش افزود: این بستر آماده ارائه خدمات برخط خوبی از محتوا‌های آموزشی به مخاطبانش است و همچنین این بستر می‌تواند شبکه بزرگ فراگیری را از سطح ستاد تا سطح ١۵میلیون دانش آموز فراهم کند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه شبکه اجتماعی «شاد» عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی را ارتقا داده و ما می‌توانیم نظارت‌های کیفی را نیز دراین شبکه بهبود بخشیم، تاکید کرد: این سامانه این امکان را فراهم می‌کند تا در کنار دسترسی به آموزش برابر، دسترسی به آموزش با کیفیت نیز فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این شبکه امکان آن را دارد که براساس سند تحول بنیادین محیط یادگیری متنوعی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

حاجی میرزایی اذعان کرد: باید با کنش بزرگی، همت و تلاش به میدان عمل بیاییم و امروز همه همکارانم در سطح کشور را به یک جوشش و مجاهدت بزرگ دعوت می‌کنم؛ چرا که این کار یک کار اداری نیست که فقط با ابلاغ بخشنامه شدنی باشد بلکه باید تا آخرین لحظه و نقطه کار برای اطمینان از انجام دادن با کیفیت آن پیش برویم.

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد شبکه اجتماعی «شاد» برای دانش آموزان جهش بزرگی در آموزش و پرورش محسوب می‌شود، گفت: در ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارشی ارائه دادم که حتی پس از بازگشایی مدارس آموزش‌ها بر بستر فضای مجازی استمرار پیدا کند و خوشبختانه در متن مصوبه از سوی رئیس جمهور برآن تاکید شده است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در طی دو هفته آینده این سامانه را در تمام سطوح گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه دراین مسیر محتاج خلاقیت‌ها، توانمندی‌ها، شایستگی‌ها، مسئولیت‌پذیری‌ها و میزان تعهد همکاران در تمامی سطوح برای اجرای مطلوب این شبکه هستم؛ تاکید کرد: همانند گذشته معلمان و مدیران مدارس باید در شرایط امروز کشور به عنوان بهترین الگوی مرجع جامعه، پیشگام همه بخش‌های کشور باشند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تلاش معلمان ایرانی برای زنده‌نگه‌داشتن جریان آموزش کم‌نظیر است. با راه‌اندازی سیستم ارتباط مجازی معلم-دانش‌آموز برای اولین بار این تهدید را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: از مشارکت خانواده‌ها که در زمان پخش برنامه‌های آموزشی از رسانه ملی و فضای مجازی، وزارت آموزش و پرورش و جریان آموزش دانش آموزان را همراهی کردند، قدردانی می‌کنم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش حاجی میرزایی در پایان گفت: اگر امروز پزشکان تلاش می‌کنند تا سلامت را به جامعه برگردانند آموزشی و پرورشی‌ها باید در شرایط امروز کشور به عنوان نماد فرهنگی جامعه و بهترین الگوی مرجع جامعه پیشگام همه باشیم و نشان دهیم که آموزش و پرورش شایسته و چابک است و به سرعت شرایط جدید را درک کرده و متناسب با آن قدم بر می‌دارد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار