کد خبر: 995277
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۵
تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی- هنری و سینمایی تا پایان سال
در حالی که پیرو اطلاعیه‌های قبلی وزارت ارشاد و با توجه به ادامه شرایط انتقال بیماری کرونا، تمامی برنامه‌های فرهنگی- هنری و سینمایی سراسر کشور تا پایان سال تعطیل خواهد بود، سخنگوی شورای عالی اکران می‌گوید هیچ کس از زمان بازگشایی سینما‌ها خبر ندارد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش «جوان» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمامی فعالیت‌های هنری تا پایان سال تعطیل اعلام شد. در متن این اطلاعیه آمده:

«پیرو اطلاعیه‌های قبلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به علت استمرار شرایط انتقال بیماری در کشور، بدینوسیله اعلام می‌شود با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و تأکید صنوف مرتبط، تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی- هنری و سینمایی سراسر کشور تا پایان سال ادامه دارد. همچنین طبق تصمیم سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری کلیه شورا‌های پروانه ساخت تا اطلاع ثانوی تعطیل و پروانه ساختی برای آثار سینمایی و غیرسینمایی صادر نخواهد شد، ضمن اینکه «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» نیز تشکیل شده است.»

هیچ کس از زمان بازگشایی سینما‌ها خبر ندارد
در عین حال سخنگوی شورای عالی اکران تأکید کرد تا زمان مشخص نشدن زمان قطعی بازشدن سینماها، شرایط اکران فیلم‌های نوروز ۹۹ قابل برنامه‌ریزی نیست. علی سرتیپی سخنگوی شورای عالی اکران در گفتگو با مهر در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای چگونگی اکران فیلم‌های نوروز ۹۹ بعد از پایان تعطیلی سینما‌ها وجود دارد یا خیر گفت: تا زمانی که به صورت قطعی اعلام نشود سینما‌ها تا چه زمانی تعطیل هستند، نمی‌توان برای اکران فیلم‌ها برنامه‌ریزی کرد. وی بیان کرد: تا امروز هیچ اعلامی برای بازشدن سینما‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما ارائه نشده است و امیدوارم این وزارتخانه و در کنار آن سازمان سینمایی، برنامه‌ریزی دقیقی برای این شرایط داشته باشند.

سخنگوی شورای عالی اکران تأکید کرد: باید افقی برای بازشدن سینما‌ها داشته باشیم تا بتوانیم برای چگونگی اکران فیلم‌ها برنامه‌ریزی کنیم که متأسفانه هیچ‌کس نمی‌داند تعطیلی سینما‌ها تا چه زمانی ادامه دارد.

وی بیان کرد: متأسفانه تعطیلی سینما‌ها ضرر بزرگی را برای سینمای ایران به همراه داشت که هنوز هم نمی‌دانیم چگونه باید با این ضرر کنار آمد و آن را جبران کرد. سرتیپی در پایان گفت: زمان بازشدن سینما‌ها مشخص نیست به همین دلیل نمی‌توان برنامه‌ریزی دقیقی برای اکران فیلم‌هایی که روی پرده بودند و فیلم‌های اکران نوروز ۹۹ ارائه کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار