کد خبر: 993810
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰
حزب‌الله عراق:
دو روز بعد از اعلام انصراف محمد توفیق علاوی از تشکیل کابینه در عراق، بحث در این کشور بالا گرفته است. حزب‌الله عراق از اینکه علاوی اعلام انصراف کرد، استقبال کرده، زیرا به گفته «ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله «سنگینی مسئولیت، فراتر از توان او بوده است».
سرویس بین الملل جوان آنلاین: العسکری بحثی پرمناقشه هم مطرح کرده و با اشاره به بحث‌هایی که درباره معرفی «مصطفی الکاظمی» برای تشکیل کابینه مطرح است، گفته که او خود در عملیات ترور شهید سپهپد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان‌شان در نزدیکی فرودگاه بغداد نقش داشته است.

انصراف محمد توفیق علاوی از تشکیل دولت جدید، با واکنش جریان صدر روبه‌رو شده است. مقتدی صدر در توئیتر نوشت که عشق عراق تو (علاوی) را بر آن داشت که عقب‌نشینی کنی. صدر نوشته است: «تا کی کسانی که دوستدار سهمیه بندی هستند، غافل می‌مانند آن‌ها منافع کشور را در نظر نمی‌گیرند، با منابع مردم بازی می‌کنند، تا کی عراق اسیر جماعت فاسد خواهد بود، تا کی در دستان اندک شماری خواهد بود که با سرنوشتش بازی می‌کنند. گمراهان عشق به وطن همان بندگان شهوت‌ها هستند.» مقتدی صدر خاطرنشان می‌کند: «من از فاسدان تا روز قیامت تبری می‌جویم. من از کسانی که به خدا عصیان کردند مبرا هستم. آن‌ها اسیران شهوات و امیال و لذتجویی‌های‌شان هستند.» ائتلاف سائرون نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «انصراف محمد توفیق علاوی از تشکیل دولت به دلیل فشار‌های سیاسی علیه او در راستای اجرای طرح‌هایی مشخص برخلاف وعده‌ای که برای تشکیل دولت داده بود صورت گرفت.» در این بین، حزب‌الله عراق در موضعی متفاوت از انصراف علاوی استقبال کرده است. ابوعلی العسکری دیروز در توئیتر نوشت: «علاوی کار خوبی انجام داده که انصراف داده، زیرا سنگینی مسئولیت، فراتر از توان وی بود. اکنون برای عراق بهتر است به عادل عبدالمهدی روی بیاورند و او را به جایگاه نخست‌وزیری بازگردانند». مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق تصریح کرد: تنها نکته برای بازگشت عبدالمهدی به نخست‌وزیری، نظر مرجعیت دینی عراق است که در صورت موافقت مرجعیت وی به مأموریت خود ادامه خواهد داد. العسکری بحثی مناقشه‌برانگیز هم مطرح کرده و با اشاره به نظر برخی جریان‌ها برای معرفی «مصطفی الکاظمی» رئیس دستگاه اطلاعات عراق برای نامزدی نخست‌وزیری گفته که برخی به دنبال معرفی رئیس دستگاه اطلاعات عراق برای نامزدی نخست‌وزیری هستند، این در حالی است که وی یکی از متهمان همدستی با امریکا برای اجرای طرح ترور شهید سلیمانی و المهندس است. مسئول امنیتی حزب‌الله عراق تأکید کرد: نامزدی الکاظمی برای سمت نخست‌وزیری به معنای اعلام جنگ به ملت عراق و نابودی امنیت این کشور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار