کد خبر: 993594
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۶
پسر نوجوانی که از یکسال قبل به اتهام قتل در بازداشت به سر می‌برد مدعی است که مقتول قصد تعرض داشته است.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جو‌ان، متهم ۱۷‌ساله که نادر نام دارد ۱۰‌بهمن‌سال‌۹۷ به دنبال مرگ‌مشکوک یکی از دوستان ۱۷‌ساله‌اش که امید نام داشت بازداشت شد. نادر که به کمک پدرش پیکر خون‌آلود امید را به بیمارستان منتقل کرده‌بود، مورد تحقیق قرار گرفت. او در اولین بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و در شرح ماجرا گفت: امید در خانه ما مهمان بود. او بعد از خوردن مشروب درخواست نامشروع کرد به همین دلیل با هم درگیر شدیم، اما او چاقو کشید. وقتی چاقو را از دستش گرفتم ناخواسته وارد سینه‌اش شد.

با اقرار متهم و بازسازی صحنه جرم پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده‌شد و در اولین نوبت رسیدگی روی میز هیئت قضایی همان شعبه قرار گرفت. ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد. سپس اولیای‌دم درخواست قصاص کردند. در ادامه متهم که از کانون به دادگاه منتقل شده بود در جایگاه قرار گرفت و در شرح ماجرا گفت: من و امید سال‌ها با هم دوست بودیم. روز حادثه او در خانه ما مهمان بود و با هم تنها بودیم. بعد از خوردن غذا کمی مشروب خوردیم و مشغول دیدن فیلم بودیم که ناگهان امید درخواست نامشروعی کرد. ما در این سال‌ها با هم مشکلی نداشتیم و خیلی رفیق بودیم به همین دلیل شنیدن این حرف برایم قابل تحمل نبود و از عصبانیت به او حمله کردم و با هم درگیر شدیم. در آن درگیری امید دست به چاقو شد به همین دلیل برای دفاع از خودم چاقو را از دستش گرفتم و در حالیکه با هم درگیر بودیم ناگهان چاقو به سینه مقتول فرو رفت. وقتی مقتول خونین روی زمین افتاد از ترس با پدر و مادرم تماس گرفتم و بلافاصله همراه پدرم او را به بیمارستان رساندیم، اما بی‌فایده بود.

متهم در آخرین دفاعش گفت: باور کنید قصد قتل نداشتم. امید از دوستان صمیمی‌ام بود ولی نمی‌دانم چرا آن روز این درخواست را از من کرد. در آن لحظه چاره‌ای جز دفاع نداشتم و قتل خیلی اتفاقی رقم خورد. تنها بودن ما در خانه آن هم با خوردن مشروب کار درستی نبود. از این حادثه و رفتارم پشیمانم از اولیای‌دم درخواست گذشت دارم.

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار