کد خبر: 992085
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰
سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی در نشست خبری نمایشگاه «نقش بهار» خبر داد
مدیرکل مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری با اشاره به اینکه مدت دو سال است پیگیر فروش آثار هنری هنرمندان در حوزه هنری هستیم، می‌گوید: با توجه به امکانات وسیع حوزه هنری قصد داریم به اقتصاد هنر و فروش آثار هنری بپردازیم.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی مدیرکل مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری در نشست خبری اعلام جزئیات برپایی اولین نمایشگاه فروش آثار هنر‌های تجسمی با عنوان «نقش بهار» گفت: مدت دو سال است پیگیر فروش آثار هنری هنرمندان در حوزه هنری هستیم. با توجه به امکانات وسیع حوزه هنری و برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های هنری، چون جشنواره هنر جوان، قصد داشتیم به اقتصاد هنر و فروش آثار هنری بپردازیم تا هم به چرخه اقتصادی هنر کمک کنیم و هم تعامل گسترده بین حوزه هنری و هنرمندان ایجاد شود، ضمن اینکه اولویت ما در این مسیر کشف استعداد و برقراری ارتباط مؤثر با هنرمندان به ویژه جوانان است.

شجاعی‌طباطبایی همچنین بیان کرد: در نمایشگاه فروش آثار هنر‌های تجسمی «نقش بهار» شرایطی مهیا می‌شود تا هنر برای مردم عرضه شود. این موضوع پنج‌شنبه هفته گذشته در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد تا بحث فرهنگسازی برای حضور مردم مهیا شود تا بتوانند بخشی از درآمدشان را برای هنر هزینه کنند. وی با بیان اینکه در این موضوع بحث تقابل مطرح نیست، تأکید کرد: از برنامه‌های مدنظر ما در این رویکرد، هم‌افزایی است تا با برخی مراکز و شبکه‌های اجتماعی این اتفاق به شکل مطلوب انجام شود. در جلسات استانی که دارم نیز بر این موضوع تأکید دارم و ایده‌آل ما این است این هم‌افزایی سبب شود تا از این امکان برای ارتباط با مردم و ارتباط مستمر با هنرمندان بهره‌مند شویم.

مدیر کل هنر‌های تجسمی حوزه هنری، اساتید پیشکسوت و هنرمندان جوان را دو گروه هنرمندی دانست که آثارشان در نمایشگاه نقش بهار عرضه می‌شود و افزود: نکته حائز اهمیت این است که ارائه آثار هنری آنقدر مسئله مهمی است که حتی رئیس بانک مرکزی اعلام می‌کند تابلو‌های هنری جایگزین طلا شوند! البته پیش از این، این اتفاق در چین افتاده بود.

بعد از بالا رفتن گردش مالی در اتفاقات هنری مثل حراج تهران که در آخرین نوبت برگزاری موفق به ثبت رکورد مجموع فروش ۳۱میلیارد و ۷۱۷میلیون تومان گردید، حالا مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری هم به فکر چکش زدن آثار هنری‌اش افتاده است. اقدام منطقی که ضمن ارائه آثار هنرمندان جوان می‌تواند زمینه امیدواری برای تولید آثار فاخر را در کنار تقویت اقتصاد هنر به نفع هنرمندان ایجاد نماید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار