کد خبر: 992045
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
معاون ارزشیابی سازمان سینمایی ارشاد در گفت‌وگویی ابعاد و مسائل قرعه‌کشی اکران را از شیوه تا اکران‌های مناسبتی و توقیفی بیان کرد و به حواشی پیش‌آمده پاسخ داد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در ابتدا درباره شورایی که مسئولیت قرعه‌کشی اکران فیلم‌های نوروزی را دارد و اینکه برخی از رسانه‌ها نام وی را به‌عنوان عضو این شورا برای قرعه‌کشی فیلم‌ها انتخاب کرده‌اند، گفت: اعضای شورای صنفی نمایش مسئولیت قرعه‌کشی فیلم‌ها را دارند. اعضای آن شورا متشکل از دو نفر سینمادار، یک نفر پخش‌کننده، یک نفر تهیه‌کننده و یک نفر از کانون کارگردانان است؛ بنابراین من اصلاً عضو شورای قرعه‌کشی نیستم و قرعه‌کشی آثار با پنج نفر از اعضای شورای صنفی نمایش به‌علاوه مدیرکل نمایش سینمای حرفه‌ای یعنی آقای محمدرضا فرجی به‌عنوان ناظر و ذی‌نفعان فیلم‌ها که پخش‌کننده‌ها و تهیه‌کننده‌ها باشند انجام خواهد شد.

غیر از اکران نوروزی که شورای اکران نوروزی آن را انجام خواهد داد و من نیز عضو آن شورا هستم، شورای قرعه‌کشی توسط شورای صنفی نمایش انجام خواهد شد و هر خبری غیر از این اشتباه است. شورای اکران نوروزی شورایی است که هفت فیلم نوروز را می‌بندد. من مسئول آن شورا هستم، اما اساساً این شورا با شورای قرعه‌کشی و صنفی نمایش هیچ ارتباطی ندارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه اعضای شورا ثابت نیستند و فقط همین یک کار را انجام می‌دهند بیان کرد: این شورا بعد از انجام این قرعه نیز تا سال آینده فعالیت دیگری در این زمینه ندارد. آن شورا نیز متشکل از مدیرعامل خانه سینما، رئیس شورای صنفی نمایش، بنده به‌عنوان مسئول این شورا که مدیرعامل نظارتم و مدیرکل نمایش حرفه‌ای، و آقای دکتر محمود اربابی به‌عنوان نماینده رئیس سازمان است. این‌که همین جایگاه‌ها و مناصب نیز سال بعد در این شورا باشند یا خیر بستگی به نظام‌نامه اکران دارد. اگر نظام‌نامه اکران همین نفرات را پیشنهاد بدهد همین مسئولان باید در این شورا باشند و اگر نه مسئولان دیگری را پیشنهاد خواهد داد.

معاونت نظارت و ارزشیابی درباره این نظام‌نامه گفت: نظام‌نامه اکران نیز توسط شورایی زیر نظر رئیس سازمان تصویب می‌شود که البته محوریت آن شورا معاونت نظارت و ارزشیابی است. اما یک شورا هم که متشکل از رئیس سازمان سینمایی، معاونت نظارت و ارزشیابی و مشاوران رئیسند مجموعاً نظام‌نامه را در جلسات متعدد با سینماداران، تهیه‌کنندگان و دفاتر پخش مورد مشورت قرار دادند و آن را آماده کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار