کد خبر: 991485
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
جوابیه وزارت ورزش به یادداشت «جوان» و پاسخ «جوان» به برخی شبهات
به دنبال درج یادداشت «وزیر فوتبال» در بیستم بهمن وزارت ورزش جوابیه‌ای صادر کرد. جوابیه‌ای که بیشتر فرافکنی و اتهام‌زنی است. آنچه در پی می‌آید بخش‌هایی از این جوابیه و پاسخ روزنامه «جوان» است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در جوابیه وزارت ورزش آمده است: «در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در شرایطی که شاهد رونق ورزش در بهمن‌ماه با افتتاح ۲۸۴ پروژه، میزبانی ۱۸ رویداد بین‌المللی، برگزاری ۱۲ هزار برنامه فرهنگی ورزشی در استان‌ها، افتتاح ۱۵ پروژه ملی، اجرای طرح ورزشی فجر، تا نوروز و پایان جام خوشه‌چین هستیم، مطلبی در روزنامه «جوان» به چشم می‌خورد که خارج از اصول حرفه‌ای و نادیده گرفتن دستاورد‌های ورزشی جمهوری اسلامی بوده و بیانگر بی‌سلیقگی، اعمال نگاه سیاسی و تخریبی و ایجاد تشویش و نیز حاشیه‌سازی و چندقطبی کردن برای لایه‌های ورزش کشور در آن مشهود است.»

جوان: بدون تردید صفر تا صد پروژه‌های افتتاح شده، حاصل تلاش‌های زیربنایی وزیر فعلی ورزش نیست. همانطور که تعداد افتتاحیه‌ها نمی‌تواند ملاک توجه مکفی به رشته‌های مختلف ورزشی باشد. در خصوص میزبانی‌ها هم که بی‌شک برای نگارنده نیز بالا بودن تعداد آن اهمیت بسیار دارد، اما صحبت نشود بهتر است، وقتی در طول چند هفته اخیر به وضوح دیده شد که ضعف در دیپلماسی ورزشی چند میزبانی بین‌المللی را به‌ناحق از ایران گرفت! اما استفاده ابزاری از کلمات و اتهام‌زنی در جوابیه وزارت ورزش جای بسی تأسف دارد، چراکه سرویس ورزشی روزنامه «جوان» در تمام دوران، فارغ از نگاه سیاسی و حتی حزبی و جناحی، دغدغه‌هایش صرفاً ورزشی و مسائل و مشکلات ورزشکاران بوده است.

در بخش دیگری از جوابیه آمده است: «این مهم که وسعت توجه فراگیری و پرمخاطب بودن رشته فوتبال در بین مردم از چشم نگارنده‌ای که در حوزه ورزش قلم می‌زند، غافل مانده جای تعجب و تأسف دارد! چگونه است که یک روزنامه سراسری به راحتی حدود ۱۴۰ سفر استانی وزیر ورزش و جوانان، افتتاح سالن‌های اختصاصی دوومیدانی، پیست‌های دوچرخه‌سواری و دیگر اماکن ورزشی را در روز‌هایی که باید به دستاورد‌های انقلاب افتخار کنیم، نادیده می‌گیرد.»

جوان: توجه همه‌جانبه به ورزش که بدون تردید وظیفه هر وزیر ورزشی در هر دولتی است و مختص به یک یا دو دولت خاص هم نیست و بدون تردید اصلی‌ترین دغدغه نگارنده است. توجهی که نتیجه آن بی‌شک دستاورد‌های قابل توجه ورزش جمهوری اسلامی است و انتقاد از بی‌توجهی به آن، بدون تردید نمی‌تواند به معنای نادیده گرفتن دستاورد‌های انقلاب باشد و برعکس، عدم توجه به این اهمیت است که می‌تواند دستاورد‌های انقلاب و جمهوری اسلامی را نادیده گرفته و با زیر سؤال بردن آن، گزک دست دشمنان دهد!

وزارت ورزش مدعی است: «با چه نیتی از مشکلات فشنگ تیراندازان نوشته شده و به کمک یک میلیاردی وزیر برای حل آن هیچ اشاره‌ای نشده است؟ چرا در این مطلب بار‌ها تأکید شده تیم ملی فوتبال پنج نفره به المپیک نمی‌رود، اما حتی غافل از آن است که تیم ملی بسکتبال با ویلچر هم مانند این تیم سهمیه گرفته و اعزام نمی‌شود؟»

جوان: مشکلات تیراندازان در خصوص فشنگ مسئله تازه یا پنهانی نیست. همانطور که کمک وزارت به آن‌ها نه از روی لطف که وظیفه هر وزیر ورزشی است! اما چرا نباید به استیصال فوتبال پنج نفره و استمداد یاری از رهبری اشاره شود، وقتی تلاش این ورزشکاران به سادگی به هیچ انگاشته می‌شود و چقدر خوشحال‌کننده است که تلاش بسکتبال با ویلچر برای راهیابی به پارالمپیک سرانجام به نتیجه رسید. ضمن اینکه اگر مقصر این مسئله کمیته ملی المپیک و پارالمپیک هم باشند باز هم این انتظار از وزیر ورزش وجود دارد که اقدامی ثمربخش در این راستا انجام دهد.

در نامه وزارت آمده است: «به نامه تیم فوتبال پنج نفره به رهبر معظم انقلاب در این مطلب اشاره شده و آمده است که وزیر ورزش و جوانان همیشه حمایت‌های رهبر معظم انقلاب را بزرگ‌ترین سرمایه معنوی ورزش ایران نام برده‌اند و اکنون هم شک نکنید که فرمایشات معظم‌له فصل‌الخطاب است.»

جوان: صدالبته که حمایت‌های رهبری، سرمایه معنوی ورزش است، اما چرا باید کار به جایی برسد که ورزشکاران دست به دامان رهبری شوند. در خصوص فصل‌الخطاب بودن فرمایشات رهبری همین بس که ایشان در خصوص علیرضا کریمی فرمودند به این بچه برسید، دو برابر (بیشتر) هم رسیدگی کنید و پاسخ وزیر چشم قاطع بود، اما بی‌توجهی به این کشتی‌گیر به‌رغم تأکیدات رهبری باعث شد کریمی به دلیل مسائل مالی در سال منتهی به المپیک راهی مسابقات جام باشگاه‌های جهان شود که نتیجه‌ای جز مصدومیت برای او نداشت. اتفاقی که نشان از توجه آقایان به فرمایشات رهبری دارد!

وزارت ورزش در پایان مدعی است: «امید است که نقد‌ها با رویکرد منطقی و عادلانه و بدون مرزبندی‌های سیاسی و با مستندات کافی و با علم و آگاهی مطرح شود.»

جوان: در آخر اینکه بدون تردید آنچه به عنوان انتقاد در این روزنامه به رشته تحریر درمی‌آید، صرفاً دغدغه و نگرانی‌های نویسندگان بابت مسائل و مشکلات ورزش و با رویکرد تعالی و کارآمدی ورزش در جمهوری اسلامی است. مطرح کردن مسائل و مشکلاتی که بدون تردید حل و فصل آن وظیفه وزیر ورزش در هر دولتی است و استفاده ابزاری و دادن جوابیه‌هایی سراسر اتهام از سوی وزارتخانه برای تبرئه خود، آن‌هم در حالی که مدعی پذیرای نقد‌های منطقی است، نمی‌تواند خبرنگاران سرویس ورزشی روزنامه «جوان» را به حمایت صرف متقاعد کند که این با اصول حرفه‌ای، انسانی و وظیفه شرعی و عرفی که برعهده دارند، همخوانی ندارد و نمونه واضح نادیده گرفتن دستاورد‌های انقلاب و اصول جمهوری اسلامی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار