کد خبر: 989242
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
در مراسم تشییع هنرمند سینما عنوان شد
مراسم تشییع پیکر ولی‌الله شیراندامی هنرمند باسابقه تئاتر، سینما، تلویزیون و رادیو با سخنانی از ایرج‌راد و رضا بابک همراه شد و در این برنامه بار‌ها گفته شد که قدر هنرمندان را تا زمانی که هستند، بدانیم.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، در این مراسم که ۱۳ بهمن در خانه هنرمندان ایران برپا شد، ایرج راد رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر گفت‌: زمان به سرعت می‌گذرد و به سرعت بزرگان، عزیزان و یارانی را از دست می‌دهیم که سال‌ها خدمتگزار فرهنگ و هنر کشورمان بوده‌اند؛ پیشکسوتانی که جایگزین کردن آن‌ها بسیار دشوار است. او با اشاره به دوره‌ای که در دانشکده هنر‌های زیبا با ولی‌الله شیراندامی همکلاس بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات زندگی‌ام این است که چهار سال در دانشکده هنر‌های زیبا با آقای شیراندامی همکلاسی بودم. تمام کسانی که با ایشان همدوره بودند خاطرات زیادی از وقت‌شناسی ایشان دارند و همچنین همراهی‌اش با همه همکلاسی‌هایش.

این بازیگر تئاتر ادامه داد: بار‌ها آقای اسکویی بنیانگذار گروه تئاتر آناهیتا می‌گفت ما باید روی نیمکت بنشینیم و آقای شیراندامی به ما بیاموزد. ایرج راد با ستایش افتادگی و انسانیت ولی‌الله شیراندامی خاطرنشان کرد: این ویژگی او همه را به خود جلب می‌کرد، هرگز خنده شیرینش را از یاد نمی‌برم و اینکه با صدای گیرا و چهره پرطراوت خود روح زندگی را به تمام اطرافیان خود می‌بخشید.

رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر با اشاره به سال‌های رونق تئاتر در گذشته اضافه کرد:‌آن دوران بسیار طولانی به نظر می‌رسد چراکه پربار بود، اما امروز متأسفم که زمان به سرعت می‌گذرد و حس می‌کنم هیچ کاری نمی‌کنیم و زمانی که عزیزی را از دست می‌دهیم، می‌گوییم راحت شد. امیدوارم قدر کسانی را که باعث افتخار و اعتلای تاریخ و فرهنگ کشور شده‌اند، بدانیم.

او ادامه داد: شیراندامی نه تنها در ذهن ما بلکه با تمام آثاری که از خود به جای گذاشته همواره برای ما زنده است و در ناامیدی به ما امید می‌دهد که در این راه حرکتی انجام دهیم، حتی اگر این حرکت در زمان حاضر چندان مؤثر نباشد در بلندمدت تاثیرگذار خواهد بود. همچنین شهرام کرمی مدیر اداره کل هنر‌های نمایشی به نیابت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری که این روز‌ها در بستر بیماری است، درگذشت شیراندامی را تسلیت گفت.
کرمی ادامه داد:‌خانه هنرمندان ایران برای ما یادآور خاطرات خوش است ولی مدتی است که حضور ما در این مکان به خاطر از دست دادن هنرمندان است. امیدوارم بتوانیم قدردان هنرمندانی که در قید حیات هستند باشیم و این کوچک‌ترین وظیفه ماست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار