کد خبر: 987201
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰
دختر نوجوان که پدرش هنگام فرار از دست پلیس به کام مرگ رفته‌است به دادگاه گفت که از مأمور پلیس شکایت ندارد و درخواست کرد که او به زندان محکوم نشود.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، بهمن‌سال‌۹۶ بود که به مأموران پلیس‌آگاهی تهران خبر رسید راننده یک خودروی سواری پراید در تعقیب و گریز با مأموران گشت پلیس زخمی شده و بعد از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داده است. بررسی‌های بعدی مشخص شد که راننده که رحمان نام داشت از مواد فروشان بود که هنگام فرار از دست پلیس به فرمان پلیس توجه نکرده و هدف گلوله قرار گرفته و فوت شده‌است. کیوان، مأموری که به رحمان شلیک کرده‌بود گفت: ما متوجه شده بودیم که رحمان در کار خرید و فروش مواد کار می‌کند. آن روز او را تحت مراقبت قرار دادیم. من به او فرمان ایست دادم و خواستم که تسلیم شود، اما توجه نکرد. هنگام گریز هم قانون به کار‌گیری سلاح را رعایت و شلیک کردم که گلوله به او برخورد کرد و کشته شد. با کامل شدن تحقیقات در این باره پرونده برای بررسی به شعبه‌۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

ابتدای جلسه نماینده دادستان تهران گفت: معاون اول قوه‌قضایی از طرف تنها ولی‌دم مقتول که دختر ۱۴‌ساله اوست درخواست دیه کرده‌است و من درخواست می‌کنم تا اتهام مأمور پلیس از جنبه عمومی جرم بررسی شود.

در ادامه دختر ۱۴‌ساله مقتول خودش را به جایگاه رساند و گفت: من امروز در جلسه حاضر شده‌ام تا بگویم که از مأمور پلیس شکایت ندارم. او ناخواسته به سمت پدرم شلیک کرده است. پدرم مواد فروش بود و هزینه زندگی‌مان را از این راه تأمین می‌کرد. بعد از این حادثه کیوان مدام به خانه ما سرکشی کرد و هزینه‌های زندگی‌مان راهم تأمین کرد. ما وضع مالی خیلی بدی داشتیم و کیوان به ما توجه کرد.

او بار‌ها به مدرسه‌ام سرکشی کرده و گاهی هم من را برای تفریح بیرون برده است. از دادگاه می‌خواهم که برای این مأمور پلیس مجازاتی در نظر نگیرید و او را به زندان نبرید. او مرد خوبی است که نباید به زندان برود، چون که وظیفه‌اش را انجام داده و گلوله‌ای هم که شلیک کرده برای کشتن پدرم نبوده است. می‌دانم که قصدش این بود که پدرم را دستگیر کند که حادثه اتفاق افتاده است. امروز هم خودم با میل خودم به دادگاه آمدم و کیوان نمی‌دانست که قرار است به اینجا بیایم به هر حال آمدم تا این حرف‌ها را بگویم و بخواهم که او را به زندان نبرید.

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: قبول دارم که رحمان با گلوله‌ای که شلیک کردم کشته شد، اما من قصدم کشتن او نبود. او بعد از اینکه با هشدار ما مواجه شد فرار کرد و من هم براساس قانون به او هشدار دادم و قانون به کار‌گیری سلاح را هم رعایت کردم که گلوله به او برخورد کرد. از مرگ او ناراحت شدم و متأسفم که پدر این خانواده کشته شد و از خانواده‌اش درخواست گذشت دارم.

هیئت قضایی بعد از شنیدن آخرین دفاع متهم وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار