کد خبر: 986923
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تصمیمی که کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته برای آن‌ها بدون هزینه نیست و در صورت قطعی شدن این تصمیم، ایران در مسابقات شرکت نمی‌کند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین:سیدرضا صالحی‌امیری در خصوص شینطت‌های کشور‌های حاشیه خلیج فارس در خصوص فوتبال و مهمترین اقدامات، اظهار داشت: این مسئله را در دایره یک موضوع جامع‌تر به عنوان دشمنی استکبار جهانی با جامعه اسلامی ببینید. مسئله فوتبال و ورزش ورای سیاست نیست و بخشی از فشار استکبار از سوی ورزش است تا نشاط و شادکامی را از مردم بگیرند.

وی افزود: نسل جوان علاقمند است و فوتبال را دنبال می‌کند. باشگاه‌ها برای ما اهمیت دارند به همین دلیل این‌ها پروژه ناامید کردن مردم توسط استکبار است. ایران یکی از امن‌ترین مناطق است. حادثه ناگواری رخ داد، اما جمهوری اسلامی مسئولیت آن را پذیرفت. ادامه آن به معنی یک انتقام‌جویی از ملت است. نمی‌خواهم وارد مسائل سیاسی شوم، اما یکی از حوزه‌هایی که مطرح شده فوتبال است.

رئیس کمیته ملی المپیک که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، یادآور شد: طرح مسئله جعلی و دروغین را عنوان کردند. کسانی که این رفتار را دارند، فاقد اقتدار هستند و قدرت نیابتی دارند. عملا به عنوان بازیچه استکبار عمل می‌کنند. مسئولان کنفدراسیون آسیا تصمیم خود را گرفته‌اند و ما برای حفظ اقتدار نظام هیچ وقت این فشار و تحقیر را تحمل نمی‌کنیم. اگر چنین تصمیمی گرفته شود ما در مسابقات شرکت نمی‌کنیم. این تصمیم برای آن‌ها هم بدون هزینه نیست، چون در هر صورت در تداوم فعالیت AFC ثابت می‌شود شیخ سلمان که ادعای عدم دخالت سیاست در ورزش را دارد گوش به فرمان دیگران تصمیماتی گرفته است.

صالحی‌امیری با اشاره به اعتراضاتی که به مسئولان آسیایی شده، تصریح کرد: به او اعتراض شده است. مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تصمیمات جدی گرفته‌اند و موضع جمهوری اسلامی امروز رسما اعلام می‌شود. نسل جوان ما به خوبی می‌دانند عزت و غرور ملی مهم است. آنچه مصلحت جامعه اسلامی و کشور است اینکه تحت هیچ شرایط با غرور و غیرت ملی نباید بازی و معامله کنیم. این درسی است که انقلاب داده است. تکلیف روشن است. اگر این روند را بپذیریم برای مسابقات مقدماتی جام جهانی دچار مشکل خواهیم داشت. باید این روند را متوقف کنیم تا آن‌ها بدانند این رویه قابل قبول نیست.

وی درباره دیدار‌های که در لوزان با مسئولان بین‌المللی المپیک داشته، تصریح کرد: ما ۳ هدف را تعریف کرده بودیم؛ اینکه آن‌ها در جریان فعالیت‌های ایران باشند. مرحله بعد شفاف‌سازی بود که در خصوص جودو و رفتار غیراخلاقی رئیس فدراسیون جهانی این رشته صحبت شد. سوم اینکه ان‌ها را قانع کنیم ایران کشور قدرتمندی است و ورزش ایران هویت تاریخی دارد. در خصوص تحریم‌ها هم صحبتی داشتیم و گفتیم که به ورزش ایران لطمه زده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار