کد خبر: 985716
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۹
مرگ جمعی افراد در جریان سانحه، این بار ۱۹‌نفر از مسافران اتوبوس مسافربری که قصد داشتند از تهران راهی شهرستان گنبد شوند را به کام مرگ کشاند.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  این حادثه ناگوار تنها یک روز پس از سقوط مرگبار هواپیمای بویینگ در حاشیه پایتخت که ۱۷۹‌نفر را به کشتن داد و ۹‌روز پس از سقوط اتوبوس مسافربری به دره‌ای در آزاد‌راه زنجان به تبریز که به مرگ ۹‌مسافر آن منجر شد اتفاق افتاد.

به گزارش جوان، این حادثه سحرگاه روز پنج‌شنبه در منطقه دوآب شهرستان سوادکوه اتفاق افتاد. وقتی امدادگران و مأموران پلیس راه در محل حاضر شدند مشخص شد که اتوبوس مسافربری از تهران به مقصد کلاله در شهرستان گنبد استان گلستان در حرکت بوده که بعد از انحراف از مسیر اصلی به دره ۱۵‌متری سقوط کرده‌است. در گزارش پلیس آمده است که اتوبوس اسکانیا متعلق به تعاونی شماره دو، ساعت‌۲۲:۴۵ شامگاه پنج‌شنبه از تهران به مقصد کلاله در حرکت بود که در این محل دچار حادثه شده بود. امدادگران در اولین گام تلاش برای نجات مسافران را دردستور کار خود قرار دادند، اما خیلی زود و با خارج کردن پیکر‌ها مشخص شد که بسیاری از مسافران به علت شدت جراحت جانشان را از دست داده‌اند. مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور گفت که در اولین بررسی امدادگران معلوم شد که ۱۸‌نفر از مسافران که یکی از آن‌ها زنی حامله بوده فوت شده‌اند که با احتساب جنین این مادر، شمار قربانیان حادثه ۱۹‌نفر است. خالدی ادامه داد: ۹‌نفر از فوت شدگان حادثه مرد و ۹‌نفر هم زن بودند. البته چهار نفر از این افراد کودکان زیر شش‌سال بودند. سخنگوی اورژانس همچنین گفت که راننده اتوبوس هم در این حادثه جانش را از دست داده است.

سخنگوی اورژانس درباره مجروحان حادثه هم گفت: امدادگران مجروحان حادثه را که ۲۴‌نفر بودند به بیمارستان‌های شهدا زیرآب، امام‌خمینی (ره) ساری و رازی قائم شهر منتقل کردند. در بین مجروحان هم ۱۶‌نفرشان مرد و هشت‌نفرشان زن بودند که از بیمارستان خبر رسیده است که وضعیت دو‌نفر از آن‌ها وخیم است. سرهنگ قدمی، رئیس پلیس‌راه استان مازندران هم به نقل از برخی سرنشینان اعلام کرده‌است که در میانه راه اتوبوس دچار نقص فنی و عیب در ترمز شده‌بود که با تعویض راننده و رفع عیب، تا حدودی به راه خود ادامه‌داد، اما در سراشیبی‌های منطقه گدوک سرعت خودرو زیاد شد و راننده نتوانست خودرو را کنترل کند که به دره سقوط کرد. رئیس پلیس‌راه استان مازندران علت اولیه حادثه را نقص فنی مؤثر در سیستم ترمز اتوبوس اعلام کرده است.

چرخه سوانح مرگبار
در جریان حادثه‌ای مشابه که ساعت پنج‌صبح روز دهم دی‌ماه در آزاد‌راه زنجان به تبریز اتفاق افتاد، اتوبوس به دره‌ای ۱۲‌متری سقوط کرد و ۹‌نفر از مسافران جانشان را از دست دادند و ۱۲‌نفر دیگر هم مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند. مرگ شهروندان در جریان سوانح رانندگی عمدتاً به دلیل خطای رانندگان ناشی از انحراف به چپ و راست یا سرعت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله رقم می‌خورد. براساس گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور سال گذشته در جریان این سوانح ۱۷ هزارو ۱۸۳ نفر جانشان را از دست دادند و ۳۶۷ هزارو ۴۵۱‌نفر هم دچار جراحت یا معلولیت شدند. در حال حاضر و با افزایش سرسام‌آور بهای کالا در کشور پیش‌بینی‌می‌شود که شمار جانباختگان و مصدومان حوادث بیشتر شود؛ چراکه با ادامه این روند امکان جایگزینی خودرو‌های فرسوده با خودرو‌های جدید وجود نخواهد داشت و بسیاری هم توان رفع نقص فنی از خودرو‌های خود را به دلیل بالا بودن هزینه‌ها نخواهند داشت. از سوی دیگر پلیس لیست بلندبالایی از نقاط حادثه‌خیز را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده است. سردار کمال هادیانفر اعلام کرده است که ۱۰‌هزار و ۵۸۵ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور وجود دارد که تا زمان رفع نشدن نقص از این مسیر‌ها باید منتظر رسیدن خبر‌های ناگوار از آن بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار