کد خبر: 985576
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
روزنامه رأی الیوم در گزارشی به اشاره به دروغ‌های مکرر دونالد ترامپ، تلاش او برای پنهان کردن خسارات ناشی از انتقام سخت ایران را به سُخره گرفت.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی‌الیوم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را یک دروغگوی حرفه‌ای خواند که تلفات و خساراتی را که نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد بر اثر حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران متحمل شده‌اند، پنهان می‌کند.

عبدالباری عطوان امروز در سرمقاله جدید خود در این روزنامه نوشت: دستیابی به هرگونه دلیل عینی و ملموسی که نشانگر حجم تلفات انسانی در میان سربازان آمریکایی در پایگاه عین الاسد در غرب عراق باشد، زود هنگام است، اما ما دلایل و شواهد زیادی در اختیار داریم که تأیید می‌کند دونالد ترامپ که در سخنرانی کوتاه شب گذشته‌اش در واکنش به حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در عراق، سرخورده و سرگردان به نظر می‌رسید, (به دروغ) تأکید کرد این حمله هیچ خسارت و تلفاتی نداشته است. این شواهد و مدارک به شرح زیر است:

اول آنکه ترامپ که صدا و تصویرش موجود است تأکید کرد آمریکا یک فروند پهپاد ایرانی را در واکنش به اقدام ایران در سرنگونی پهپاد گلوبال هوک آمریکا بر فراز تنگه هرمز در روز بیستم ژوئن گذشته، سرنگون کرده است و قول داد تصاویری منتشر کند که مهر تأییدی بر ادعایش باشد، اما تا این لحظه و پس از گذشت چهاره ماه، این تصاویر را ندیده‌ایم.

دوم اینکه او تأکید کرد حملات هوایی انتقام‌جویانه علیه ایران را ده دقیقه قبل از رسیدن هواپیما‌ها به اهدافشان در عمق ایران لغو کرد، اما هیچ مدرکی برای ادعاهایش ارائه نداد.

سوم اینکه قول داد از هر حمله به منافع آمریکا و هم پیمانانش در خاورمیانه و جهان انتقام بگیرد و زمانی که به تأسیسات آرامکو در بقیق و خریص در سعودی حمله شد حرفی نزد و گفت به عربستان سلاح می‌فروشد و این سلاح‌ها نیز برای استفاده از حمایت از عربستان نیست!

چهارم اینکه روزنامه نگاران آمریکایی هشت دروغ را که از مشهورترین دروغ‌های اوست رصد کرده اند از جمله اینکه ایرانی‌ها پس از توافق هسته‌ای به ۱۵۰ میلیارد دلار دست یافتند و یا اینکه کسری تجاری با اتحادیه اروپا ۱۸۰ میلیارد دلار است و یا اینکه چین از آمریکا سالانه ۵۰ میلیارد دلار می‌گیرد و یا دروغ دیگرش که ایرلند بخشی از انگلیس است و نیز پوتین (رئیس جمهور روسیه) جزیره کریمه را از اوباما گرفته است و دروغ دیگرش آن است که اوباما برای آنکه رئیس جمهور شود پنج میلیارد دلار هزینه کرد.

پنجم اینکه ترامپ تأکید کرد ابوبکر البغدادی (سرکرده ه تروریست‌های داعش) و پیش از او بن لادن را کشته است، اما تا این لحظه اجساد این دو نفر یا اجساد همسر البغدادی و بچه هایش را که همراه او بودند، ندیده‌ایم. ترامپ ادعا کرد اجساد آنان را در دریا انداخته است و در آینده نیز این اجساد را نخواهیم دید.

حتی اگر فرض کنیم موشک‌های ایرانی هیچ آمریکایی را در این پایگاه نکشته باشد، اما ترامپ به هیچ وجه هدف قرار گرفتن این پایگاه و انهدام برخی از تأسیساتش را نیز انکار نکرد و این نشان می‌دهد مسئولان ایران می‌توانند تصمیم بگیرند به بزرگترین پایگاه آمریکا در عراق بدون تردید موشک شلیک کنند و این موشک‌ها نیز در اصابت به اهدافشان بسیار دقیق هستند.

تهدید ترامپ به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران پس از حمله موشکی سپاه، خنده‌دار است و نشانگر سطحی نگری اوست چرا که آیا تحریمی مانده که آمریکا علیه ایران تحمیل نکرده باشد؟! تازه‌ترین تحریم‌هایش نیز علیه محمدجواد ظریف است و چه بسا ترامپ در تحریم‌های آینده می‌خواهد آن لبخند‌های معروف ظریف را هم تحریم کند!

مرحله دوم و آینده نیز متزلزل کردن ثبات و امنیت پایگاه‌های آمریکا در خاورمیانه و مشخصا در منطقه خلیج فارس است تا مقدمه اخراج آمریکایی‌ها فراهم شود و این مأموریتی است که شاخه‌های ضربتی و نظامی هم‌پیمان ایران مانند بسیج مردمی در عراق و انصارالله در یمن و حزب‌الله در لبنان و جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در غزه عهده‌دار خواهند بود و بعید نمی‌دانیم که آن‌ها بین خودشان تقسیم کار و وظیفه کنند و مرحله اجرا در انتظار تصمیم‌گیری و چراغ سبز است البته اگر چنین دستوری داده نشده باشد و بسیج مردمی از ترور ابو مهدی المهندس فرمانده این گروه حتما انتقام خواهد گرفت.

ترامپ در سال کنونی که سال انتخابات ریاست جمهوری است روی آرامش نخواهد دید و هم‌پیمانان ترامپ در منطقه و در خلیج فارس نیز خواب به چشمانشان نخواهد رفت و حقایق درباره خسارت‌های آمریکا بر اثر حمله موشکی ایران در آینده‌ای نزدیک آشکار خواهد شد و اگر هم حقایق خسارت‌های آمریکایی‌ها در این پایگاه پنهان بماند حقایق خسارات جا‌های دیگر برملا خواهد شد همانند آنچه در پایگاه «کا ۱» که حزب‌الله عراق به آن در نزدیکی کرکوک حمله کرد و به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد و چه بسا این یکی از نمونه‌ها باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار