کد خبر: 985122
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
در گفت‌وگوی «جوان» با محسن محسنی‌نسب مطرح شد
وظیفه هنر متعهد جز این نیست که قدردان ویژگی‌های امثال سردار حاج‌قاسم سلیمانی باشد. ما باید قدردان کسانی باشیم که برایمان زحمت می‌کشند و جانشان را می‌دهند که آرامش ما به مخاطره نیفتد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محسن محسنی‌نسب کارگردان سینما با بیان این مطلب به «جوان» گفت: سردار قاسم سلیمانی به ما امنیت و آسایش داد و تا وقتی که زنده‌ایم و حتی پس از مرگ‌مان هم باید قدردان شهید سلیمانی باشیم که به ما امنیت و آسایش را هدیه کرد. اگر سردارانی همچون سردار سلیمانی نبودند معلوم نبود که چه بر سر ما می‌آمد، پس قدردان باشیم. کارگردان «شیر‌های جوان» افزود: کشور‌هایی که حتی یک قهرمان و اسطوره همچون سردار سلیمانی ندارند می‌کوشند با تاریخ‌سازی‌های جعلی و کاملاً دروغی برای خودشان اسطوره ایجاد کنند ولی ما کلاً آن قدر قهرمان و اسطوره داشته‌ایم که انگاری تا زنده‌اند قدرشان را نمی‌دانیم و تازه بعد از شهادت است که یادمان می‌افتد قدردان‌شان باشیم. محسنی‌نسب درباره وظیفه سینما و تلویزیون و کلاً هنر‌های نمایشی نسبت به سرداران قهرمان بیان داشت: وظیفه هنر متعهد جز این نیست که قدردان ویژگی‌های امثال حاج‌قاسم سلیمانی باشد، البته تولید محصول هنری متعهد درباره سردار خیلی متفاوت است با کاسبکاری به نام سردار. سینما و تلویزیون و تئاتر و حتی موسیقی و هنر‌های تجسمی ما در چنین آوردگاه‌هایی است که محک حسابی می‌خورد و می‌تواند خودی نشان دهد. کارگردان «یاس‌های وحشی» و «یورش» خاطرنشان ساخت: ما عقبه سینمای دفاع مقدس را داریم پس لازم نیست از صفر شروع کنیم و کافی است اندکی به خود زحمت دهیم و برای تولیدات میهنی با محوریت سردار سراغ افرادی برویم که کارکشته سینمای جنگ هستند. محسنی‌نسب افزود: با مبتدیان نمی‌توان محصولی درخور سردار خلق کرد. هم باید علقه به سردار باشد و هم توانایی و الحمدلله چنین هنرمندانی داریم و فقط باید از آن‌ها بخواهیم کمک کنند برای تولید آثار ماندگار تصویری درباره سردار. محسن محسنی‌نسب با اشاره به سیر و سلوک سردار سلیمانی بیان داشت: سردار برای مردم و برای وطنش زندگی کرد و یکی از سینمایی‌ترین شهادت‌های تاریخ را داشت و کافی است به همان آخرین تصاویر به جا مانده از سردار بنگریم تا اوج یک فرمانده را ببینیم.

این کارگردان ۶۰ ساله با ابراز امیدواری نسبت به هوشمندی سینما و تلویزیون نسبت به سردار گفت: الان که سردار شهید شده کم نیستند افرادی که مدام از لزوم تولید محصول نمایشی با محوریت سردار می‌گویند ولی تجربه نشان داده گذشت زمان فراموشی می‌آورد و هر چه زمان بگذرد کمتر به یاد وعده‌های قبلی می‌افتیم پس برای یک بار هم که شده باید این فراموشی در گذر زمان را فراموش کنیم و مرد و مردانه برای پاسداشت هنری میراث سردار به میدان برویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار