کد خبر: 984971
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۰
بازی‌های فدراسیون فوتبال با افکار عمومی
بازی‌های فدراسیون برای فرار از شفاف‌سازی در خصوص پرونده ویلموتس تمامی ندارد. بازی‌هایی که در جدید‌ترین آن، بار دیگر بحث شکایت از مرد بلژیکی به میان آمده است. بحثی که چندی پیش هم مطرح شده بود، اما حالا بار دیگر برای بازی با افکار عمومی دستمایه آقایان شده است!
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: شکایت از ویلموتس، اولین اقدام جدی سرپرست فدراسیون فوتبال است که از زبان عضو هیئت رئیسه مطرح می‌شود. شکایتی که یک هفته قبل گفته می‌شد به شکل متقابل و در پی اقدام مرد بلژیکی علیه فدراسیون فوتبال ایران انجام شده و حالا یک هفته بعد، برای بار دوم مطرح می‌شود تا این سؤال به ذهن خطور کند که آیا ادعایی که هفته گذشته در این راستا مطرح شده بود، منطبق بر واقعیت نبود که حالا بعد از گذشت یک هفته اسلامیان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون بار دیگر آن را مطرح می‌کند: «بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال تیمی را برای پیگیری این موضوع تشکیل داده و آن‌ها دارند شکایت از ویلموتس به فیفا را پیگیری می‌کنند.»

پرونده پرابهام ویلموتس هنوز باز است، پرونده قراردادی که حتی حالا و بعد از ادعای شکایت از این مرد بلژیکی هم فدراسیون حاضر به شفاف‌سازی در خصوص آن نیست تا ابهاماتش بیشتر و بیشتر شود و سؤال‌های بی‌شماری مطرح که آیا توافق‌هایی خارج از متن قرارداد وجود دارد یا بند‌های درج شده در آن وحشتناک‌تر از رقمی است که هضم آن کار آسانی نیست و این انتظار را به وجود آورده که پای نهاد‌های نظارتی به این ماجرا باز شود برای بازخواست از آن‌هایی که در این اوضاع نابسامان اقتصادی کشور چوب حراج بر بیت‌المالی زده‌اند که حق مردم است، نه به سرانجام رساندن بی‌کفایتی‌های مدیریتی آنها!

خبر شکایت از ویلموتس خوشحال‌کننده نیست. اینچنین اخباری را بار‌ها و بار‌ها بعد از پایان همکاری یا به مشکل خوردن با مربیان و بازیکنان خارجی از زبان مدیران بی‌کفایت فوتبال شنیده‌ایم. این نخستین بار نیست که آقایان با مطرح کردن ادعای شکایت از طرف خارجی سعی در تلطیف اوضاع و برگرداندن ورق به سود خود دارند، اما این بازی‌ها دیگر جواب نمی‌دهد، وقتی گوش مردم پر از حرف‌هایی است که هیچ‌یک نشانی از واقعیت ندارند!

هنوز فراموش نشده روزی را که رئیس سابق فدراسیون فوتبال در رسانه ملی مدعی شد قرارداد ویلموتس که گفته می‌شد رقم آن خیلی کمتر از قرارداد مالی کی‌روش بوده، ۳ میلیون دلار است در حالی که در قرارداد به دنبال عدد ۳، نه دلار که یورو نوشته شده بود و حق با نماینده‌های مردم در خانه ملت بود که گفته بودند فدراسیون برای پرداخت سالی ۳ میلیون دلار با مرد بلژیکی توافق کرده است. رقمی که در طول سه سال می‌شد همان ۳ میلیون یورویی که آقایان قول کتبی آن را به سرمربی سابق تیم ملی فوتبال داده بودند. هرچند که هنوز هم در خصوص این پرونده سراسر محرمانه، ارقام نجومی مطرح می‌شود که فوتبال ایران تا به امروز به خود ندیده و هضم آن کار ساده‌ای نیست و بیش از هر زمانی این انتظار را ایجاد می‌کند که نهاد‌های نظارتی با ورود به پرونده این قرارداد، یقه آن‌هایی را که چنین قراردادی را به فوتبال ایران تحمیل کرده‌اند، بگیرند. آن‌هایی که ادعا داشتند با درس گرفتن از قرارداد کی‌روش، قراردادی منطقی و سفت و سخت با ویلموتس بسته‌اند، اما اخباری که جسته و گریخته از این پرونده مطرح می‌شود خبر از ارقام عجیب و غریب و غیرقابل باوری می‌دهد که باید به یکی از مربیان درجه ۳ فوتبال داده شود.

البته هنوز هم نمی‌توان قاطعانه از رقمی که ویلموتس از ایران خواهد گرفت صحبت کرد. بانیان این قرارداد شاهکار مدعی هستند ویلموتس با ٩٠٠‌هزار یورویی که اخیراً به حسابش واریز شده، پول سه ماه آینده قراردادش را نیز دریافت کرده و پرونده او با همین رقم بسته می‌شود. قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو کمیسیون ورزش مجلس، اما چند روز قبل نظری متفاوت در این زمینه داشت: ویلموتس برای فسخ قرارداد خود ۲ تا ۳ میلیون دلار می‌خواهد، اما این جای سؤال و ابهام دارد، چراکه پیش از بازی با عراق که ویلموتس گفت تا پول نگیرد حاضر نیست به تهران بیاید، ۲ میلیون یورو دریافت کرد، اما حالا ۲ تا ۳ میلیون یورو هم غرامت می‌خواهد!

این در حالی است که یکی دیگر از نمایندگان مجلس که ترجیح داده نامی از او برده نشود چند روز قبل در گفتگو با یکی از روزنامه‌های ورزشی گفته بود مارک ویلموتس و کادر فنی این مربی بلژیکی برای سه سال با فدراسیون فوتبال ایران قراردادی به ارزش ۸ میلیون یورو امضا کردند که اگر رقم کلی این قرارداد فاجعه‌بار را به پول ایران حساب کنیم، رقمی بالای ۱۱۲ میلیارد تومان می‌شود.

اما حتی ۱۱۲ میلیارد تومان هم تنها پولی است که طبق قرارداد منعقد شده باید به ویلموتس داده شود و رقم غرامتی که مرد بلژیکی می‌خواهد به آن اضافه نشده، رقمی که مشخص نیست چقدر خواهد بود. فدراسیون فوتبال می‌گوید خواسته ویلموتس ۶۵۰ هزار یورو است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار