کد خبر: 984369
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷
فوتبال جهان یک دهه پرحادثه و پرحاشیه را پشت سر گذاشت. در آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی نشریه دیلی‌میل، آرا ۲۷ نفر از خبرنگاران خود برای انتخاب ۵۰ بازیکن دهه اخیر فوتبال جهان را منتشر کرد. در این گزارش لیونل مسی بالاتر از کریستیانو رونالدو رتبه بهترین بازیکن را به خود اختصاص داده است:
دیلی میل
سرویس ورزشی جوان آنلاین:

۱۰. رابرت لواندوفسکی (دورتموند، بایرن‌مونیخ و تیم ملی لهستان)

مهاجم لهستانی درخشش فوق‌العاده‌ای در طول یک دهه اخیر داشته؛ لواندوفسکی به تنهایی ۲۲۱ گل برای زنبور‌ها به ثمر رسانده و دو قهرمانی متوالی او در بوندس‌لیگا با دورتموند در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ اوج هنرنمایی‌های لواندوفسکی بود.

۹. گرت بیل (تاتنهام، رئال‌مادرید و تیم ملی ولز)

گرت بیل در فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ دو گل فوق‌العاده به ثمر رساند؛ مهاجم ولزی با این دو گل فینال کیف را برای کهکشانی‌ها به یادماندنی کرد و رؤیای هت‌تریک رئال‌مادرید در فتح اروپا به واقعیت تبدیل شد. علاوه بر این بیل به همراه تیم ملی ولز که پس از ۴۸ سال موفق به صعود به یک تورنمنت بین‌المللی شده بود در یورو ۲۰۱۶ تا نیمه‌نهایی پیش رفت.

۸. ژاوی (بارسلونا، السد و تیم ملی اسپانیا)

بازی‌های زیبای بازیکن قدیمی بارسا در نیوکمپ هرگز فراموش نخواهد شد. در تاریخ بارسلونا ژاوی یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان به شمار می‌رود. او در ۱۰ سال گذشته ۱۳ افتخار بزرگ را با بارسا تجربه کرد و قهرمانی در جام ملت‌های اروپا و جام جهانی به همراه ماتادور‌ها را نیز باید به این کارنامه درخشان افزود.

۷. سرخیو آگرو (اتلتیکومادرید، من‌سیتی و تیم ملی آرژانتین)

آگرو ۱۷۴ گل زده و این گل‌ها در لیگ جزیره از او مهاجمی بی‌رقیب ساخته، او همان بازیکنی است که در جشن اولین قهرمانی سیتیزن‌ها در لیگ برتر حضور داشت.

۶. لوئیز سوارز (آژاکس، لیورپول، بارسلونا و تیم ملی اروگوئه)

علاقه زیادی به گاز گرفتن بازیکنان حریف داشت، اما زندگی سوارز با پیوستن به تیم‌های لیورپول و بارسلونا به کلی تغییر کرد تا جایی که در کنار مسی به یک ستاره تبدیل شد. او در این ۱۰ سال بیش از ۲۵۰ گل به ثمر رساند.

۵. لوکا مودریچ (تاتنهام، رئال‌مادرید و تیم ملی کرواسی)

رئال‌مادرید ۳۰ میلیون پوند برای به خدمت گرفتنش هزینه کرد؛ مودریچ همان بازیکنی است که توپ طلای ۲۰۱۸ را به چنگ آورد و به سلطه مسی و رونالدو پایان داد.

۴. سرخیو راموس (رئال‌مادرید و تیم ملی اسپانیا)

چهار بار قهرمانی در لیگ قهرمانان، چهار قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان، دو قهرمانی لالیگا، دو قهرمانی کوپا‌دل‌ری، دو قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا، دو قهرمانی در جام ملت‌های اروپا و یک قهرمانی در جام جهانی، راموس را به یک ستاره موفق مستطیل سبز تبدیل کرده است.

۳. آندره اینیستا (بارسلونا و تیم ملی اسپانیا)

هافبکی که در لاماسیا پرورش یافت و هم برای بارسا خوش درخشید و هم در تیم ملی اسپانیا محبوب بود.

۲. کریستیانو رونالدو (رئال‌مادرید، یوونتوس و تیم ملی پرتغال)

رقیب قدیمی مسی در این نظرسنجی از او عقب ماند؛ مهاجم خوش‌استیل رئال در یک تصمیم غیرمنتظره برنابئو را به مقصد تورین ترک کرد تا در یوونتوس به گلزنی‌هایش ادامه دهد. در این سال‌ها او بیش از ۵۰۰ بار دروازه حریفان را باز کرده و با تیم ملی پرتغال فاتح یورو ۲۰۱۶ و لیگ ملت‌های اروپا شده است.

۱. لیونل مسی (بارسلونا و تیم ملی آرژانتین)

سلطان فوتبال دنیا اگرچه با آلبی‌سلسته موفقیت خاصی نداشته، اما دهه گذشته اوج درخشش لیونل مسی بود. کسب شش کفش طلای اروپا برای درخشش در لالیگا افتخار بزرگی است، چراکه او در پنج لیگ معتبر اروپا عملاً رقیبی ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار