کد خبر: 983648
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴
۱۳ نفر از جویندگان کار که در دام شرکت هرمی کیونت گرفتار شده بودند، بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ۱۸‌آذرماه امسال مردی وارد دادسرای امور جنایی تهران شد و گم شدن پسرش را گزارش داد. او گفت: پسر ۲۷‌ساله‌ام مرتضی که تحصیل کرده است، چهار‌ماه قبل از شهرمان قزوین راهی تهران شد. او گفت که قصد دارد در یک شرکت معتبر دولتی استخدام شود. بعد از آن دیگر تماسی با مرتضی نداشتیم و هر چه تلاش کردیم هم نتوانستیم آدرسی از محل کارش پیدا کنیم تا اینکه ۱۰ روز قبل تماس گرفت و گفت ۴۰‌میلیون تومان پول نیاز دارد تا بتواند خانه‌ای در تهرانسر اجاره کند. بعد از آن دیگر به تماس‌هایمان جواب نداد تا اینکه نگران شدیم و برای پیدا کردن او تصمیم به شکایت گرفتیم.

بعد از مطرح شدن شکایت پرونده برای بررسی به پایگاه چهاردهم پلیس‌آگاهی تهران فرستاده شد. بررسی کارآگاهان بعد از شنیدن اظهارات شاکی حکایت از این داشت که مرتضی در دام شرکت هرمی کیونت گرفتار شده است. در شاخه دیگری از بررسی‌ها کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه اعضای شرکت هرمی را حوالی میدان صادقیه شناسایی و مرتضی را به همراه ۱۲‌نفر دیگر بازداشت کنند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ گفت: تحقیقات از اعضای باند در پایگاه‌چهاردهم پلیس‌آگاهی تهران جریان دارد. وی در خصوص فعالیت شرکت موسوم به کیونت گفت: شرکت کیونت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که با تغییر عنوان و رویه این بار تحت عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضای عمدتاً جوان می‌کند. اعضای فعال در این شرکت در ادامه و به بهانه عدم امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق کرده و طی چندین جلسه آموزشی نهایتاً با مبالغی بین ۳۰ تا ۴۰‌میلیون تومان آن‌ها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان یا سایر اعضای خانواده می‌کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند.

بعضاً دیده شده افرادی که در ابتدای عضویت در این شرکت‌ها توسط پلیس نجات می‌یابند همچنان متعجب هستند که چرا پلیس مانع از شراکت آنان در تجارتی سودآور شده‌است. با یک مثال ساده برای این افراد می‌توان شرکت‌های هرمی را به جارو برقی تشبیه کرد که سود واقعی تنها نصیب سرشاخه‌های اصلی می‌شود و چیزی به افرادی که در مسیر جذب سرمایه به درون این جاروبرقی هستند، نمی‌رسد.

به هیچ وجه به درخواست مبالغ میلیونی (معمولاً‌۳۰ میلیون به بالا) فرزندانتان که برای استخدام راهی تهران شده‌اند تحت عنوان ضمانت برای کار و خرید وسیله پاسخ مثبت ندهید و به آشنایان و اطرافیانتان نیز بسپارید به هیچ عنوان این پول را به فرزندتان ندهند. تنها راهی که می‌توانید زمینه بازگشت فرزندتان را فراهم کنید عدم پرداخت پول است، چون تنها در این صورت است که این شرکت‌ها دست از اغفال سوژه برداشته و وی را رها می‌سازند.

نسبت به سکونت تعداد زیادی جوان در یک آپارتمان کوچک و با رفت و آمد محدود در محل سکونت خود، به وجود شرکت‌های هرمی شک کرده و مراتب را به پلیس اطلاع دهید.

هرگونه استخدام در سازمان‌های دولتی از طریق رسانه‌های جمعی اعلام می‌شود. پس در صورت تماس یک دوست قدیمی در مورد استخدام در این سازمان‌ها و وسوسه و دعوت فرزند شما به تهران به نیت فرد در عضوگیری برای شرکت‌های هرمی شک کنید و مانع پاسخ مثبت فرزندتان به این دعوت شوید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار