کد خبر: 983647
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳
مرد جوانی که دوستش را با یک ضربه شمشیر سامورایی در یک نزاع دسته‌جمعی به قتل رسانده بود، روز گذشته در جلسه دادگاه حادثه را شرح داد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، صبح دیروز متهمان پرونده در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ پای میز محاکمه قرار گرفتند. ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد و گفت: مجتبی ۲۳‌تیر‌سال‌۹۴، در محله مرتضی گرد در یک نزاع دسته‌جمعی با ضربه شمشیر مرتکب قتل یکی از دوستانش به نام اسماعیل ۳۰‌ساله شده است. او همراه سه نفر از دوستانش چند روز بعد از حادثه دستگیر شد. مجتبی به عنوان عامل قتل تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «آن روز مست بودم که مقتول و دوستانش به ما فحاشی کردند و یکی از دوستانم را با کاتر زخمی کردند. به همین خاطر کینه کردم و با شمشیر سامورایی که متعلق به یکی از دوستانم بود سراغ مقتول رفتم. در آن درگیری با شمشیر یک ضربه به کتف مقتول زدم، اما تیغه شمشیر کند بود و فکر نمی‌کردم مرتکب قتل شوم. دیگر دوستانم در مرگ مقتول نقشی نداشتند.» با انکار‌های متهم، اما بنا به شواهد و قرائن موجود او و همدستانش راهی زندان شدند و همگی با قرار وثیقه آزاد شدند. با توجه به کیفرخواست صادره برای مجتبی به اتهام مشارکت در قتل و نزاع دسته‌جمعی، برای سه‌متهم دیگر به اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل و قدرت‌نمایی با سلاح درخواست اشد مجازات دارم.

در ادامه پدر و مادر مقتول درخواست قصاص کردند. سپس وکیل مجتبی در غیاب وی در جایگاه ایستاد و گفت: «موکلم نزاع و قتل را قبول دارد، اما مدعی است قتل اتفاقی بوده و قصد قبلی نداشته است. بنابراین درخواست تبرئه او را از قتل عمد دارم و به اتهام قتل شبه عمد درخواست محاکمه وی را دارم.» سپس دومین متهم به نام رضا در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهامش گفت: «آن روز از محل کارم در میدان تره‌بار به خانه برگشتم و متوجه درگیری شدم. در آن درگیری یکی از دوستان مقتول با کاتر دوست مجتبی را را زخمی کرده بود به همین خاطر مجتبی گفت اگر روی آن‌ها را کم نکنیم این بلا را سر ما هم می‌آورند. طرفین دعوا همگی مست بودند. با مجتبی صحبت کردم و خواستم درگیری را تمام کند، اما گوشش بدهکار نبود. همراهش شدم که در راه گفت اگر دست خالی برویم ممکن است آن‌ها با اسلحه به ما حمله کنند. به همین خاطر به خانه رفتم و شمشیر سامورایی تزیینی را از روی دیوار اتاق به همراه یک دسته کلنگ از حیاط برداشتم و سپس چهار نفری سوار موتور شدیم و به طرف پاتوق مقتول و دوستانش رفتیم.»

متهم در خصوص قتل گفت: «مجتبی در آن محل، با دیدن جمعی از زن‌ها و بچه‌ها شروع به عربده‌کشی کرد سپس مقتول را دید و به او حمله کرد. او با شمشیر یک ضربه به کتف مقتول زد سپس هر دو روی زمین افتادند. وقتی مجتبی از زمین بلند شد بلافاصله با موتور از محل فرار کردیم که چند روز بعد دستگیر شدیم.»

در ادامه دو متهم دیگر نیز با تأیید اظهارات دوستشان از خودشان دفاع کردند.

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار