کد خبر: 983385
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
رئیس کمیسون عمران شورای شهر کرج:
رئیس کمیسون عمران شورای شهر کرج گفت :بسیاری از خطوط فعلی و ایستگاه‌های قطارشهری کرج توجیه اقتصادی و فنی برای ساخت ندارند.

مهدی حاجی قاسمی در سی و نهمین جلسه کمیسیون عمران که با حضور اعضاء کمیسیون برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات کارشناسی شده بسیاری از خطوط فعلی و ایستگاه‌ها توجیه اقتصادی و فنی برای ساخت ندارند و می‌توان مسیرهای بهینه ‌تری برای متروی کرج در نظر گرفت که بیشترین جابه‌جایی مسافر را تا حدود ۳۰ هزار مسافر در ساعت داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای راه اندازی سریع قطار شهری کرج و محدودیت های مالی این پروژه می طلبد که برای بازنگری در برخی از ایستگاه های که ضرورتی برای راه اندازی آنها وجود ندارد، تصمیم گیری شود.

این عضو شورا اذعان داشت: در این راستا مطالعاتی تحت عنوان اتصال خط ۲ متروی کرج به خط ۶ متروی تهران و بازنگری در کل خطوط ۶ گانه در حال انجام است که اجرای خط ۲ ایستگاه شهید سلطانی از اهمیت ویژه ای نسبت به سایر خطوط برخوردار می باشد و ان شاء الله با بازنگری مجدد نتایج قابل توجهی در راه اندازی سایر خطوط برسیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: در حال حاضر فاز اول خط ۲ قطار شهری کرج، با گسترش جبهه های کاری وارد مراحل تازه ای از عملیات اجرایی شده است به طوری که برخی از ایستگاه های این خط به مراحل نازک کاری و تاسیسات رسیده اند.

این مسئول یادآور شد: پس از راه اندازی مجدد پروژه خط ۲ قطار شهری کرج، با حداکثر توان در راستای تحقق اهداف اولویت بهره برداری با گسترش عملیات اجرایی، جهت برخورداری هر چه سریعتر شهروندان کلان شهر کرج از موهبت مترو، همکاران در تلاش برای راه اندازی یکی از خطوط مهم و پرتردد سطح شهر تا اواسط سال ۹۹ هستند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی که مطمئن ترین آن حمل و نقل ریلی است بایستی جایگزین خودرو شخصی شود، افزود: با وسایل نقلیه شخصی نمی توان به حجم زیاد رفت و آمدها ناشی از جمعیت کلان شهر کرج پاسخ داد بلکه باید به سمت حمل و نقل عمومی رفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار