کد خبر: 983253
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۰
روحیه بسیجی و شیوه فرماندهی سردار علی فضلی از زبان سردار جعفر جهروتی‌زاده
ما فتنه‌های سال ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ را با درایت رهبری و بصیرت فرماندهان و هوشیاری مردم پشت سر نهادیم. سردار حاج علی فضلی از آن دست فرماندهان دلسوزی بود که در این سال‌ها به‌خوبی وارد عمل شدند. اقتدار در موقع برخورد با دشمنان انقلاب از دیگر ویژگی‌های این بسیجی تمام‌عیار است
صغری خیل فرهنگ
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: حاج علی فضلی با هر سطحی از مسئولیت و درجه و مقام، اسطوره خدشه‌ناپذیر یک «بسیجی تمام‌عیار» است. هرکس، با هر عقیده و مرامی فقط کافی است دقایق اندکی را در کنار این مرد بگذراند تا تأیید کند در این تعاریف اغراق و تعارف وجود ندارد. علی فضلی در میان یادگاران دفاع مقدس از سرشناس‌ترین‌هاست. کمتر پیدا خواهید کرد جوانان بسیجی، آن هم از نوع نسل سومی را که حاج علی را نشناسند، چه برسد به نسل دومی‌ها و بر و بچه‌های جنگ. این روز‌ها که سردار در بستر بیماری قرار دارد، به سراغ همرزمانش رفتیم تا ابعاد مختلف زندگی او را بهتر بشناسیم. خاطراتی از این یادگار دفاع مقدس را از زبان سردار جعفر جهروتی‌زاده پیش رو دارید.

من قبل از عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سومار، با سردار علی فضلی آشنا شدم. عملیاتی که شهید همت فرماندهی قرارگاه ظفر را برعهده داشتند و سردار حاج علی فضلی فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) بود.
من در آن مقطع هم فرمانده گردان تخریب لشکر ۲۷ بودم و هم فرمانده تخریب قرارگاه ظفر. روحیات منحصربه‌فرد، مردمی و بسیجی بودن ایشان بسیار مورد توجه من قرار گرفت. روحیه بسیجی و اخلاص در وجود حاج علی بچه‌ها را به سمتش سوق می‌داد. ایشان امروز هم این روحیه را الحمدلله حفظ کرده است که وقتی با کسی برخورد می‌کند، اصلاً نیاز نیست که ایشان را از قبل بشناسد. چنان با مخاطب روبه‌رویش گرم می‌گیرد و با روی گشاده و لبخند بر لب برخورد می‌کند که گویی سال‌ها او را می‌شناسد. تواضع و اخلاص وجودی سردار علی فضلی همه را به سمت ایشان می‌کشاند. سردار حاج علی فضلی یکی از محبوب‌ترین فرماندهان در بین همه اقشار در ایران است.

همرزم بسیجی‌ها
در زمان جنگ سادگی علی فضلی زبانزد بود. سردار فضلی ساده‌زیست بود. قبل از عملیات مسلم بن عقیل ایشان در نزدیک‌ترین نقطه در خط تماس با دشمن در گوشه‌ای چادری زده و مستقر شده بود. این رفتار ایشان اصلاً با فرماندهان ارتش‌های کلاسیک دنیا قابل مقایسه نیست. حاج علی فضلی در عملیات همیشه در خط مقدم و در کنار بسیجی‌ها حضور داشت و دوشادوش این بچه‌ها با دشمن می‌جنگید. ایشان از لحاظ رفاهی و خدمات جبهه در سطح پایینی قرار داشت. برخی اوقات بچه‌های بسیجی و نیرو‌های تحت امر ایشان وضعشان از هر نظر بهتر از سردار بود.

پشتیبان واقعی ولایت
یکی دیگر از شاخصه‌های اخلاقی سردار، ولایتمداری ایشان است. در زمان جنگ هم همینطور بود. شاید بسیاری دیگر اینگونه نیستند و از این خط فاصله گرفتند، اما علی فضلی همانطوری که در دوران دفاع مقدس گوش به فرمان حضرت امام بود، همچنان هم اینگونه است. او پشتیبان واقعی ولایت فقیه است. امام عمدتاً با فرماندهان و بچه‌های جنگ دستوری برخورد نمی‌کرد، آن‌ها را فرزندان خودش خطاب می‌کرد. یک پیام می‌داد و از آنجایی که یک رابطه قلبی و عاطفی بین فرماندهان برقرار بود، آن‌ها سمعاً و طاعتاً اطاعت می‌کردند.

وقتی در عملیات پیام به دست حاج علی فضلی می‌رسید، سر از پا نمی‌شناخت جز اینکه از ولی و امام خودش اطاعت کند. همین امر رهبری کافی بود تا فرماندهان همراه با نیرو‌های بسیجی که در اختیارشان بود به خط دشمن بزنند و خدا هم کمکشان می‌کرد و پیروزی از آن رزمندگان می‌شد. ما در طول دفاع مقدس همواره شاهد اخلاص، تواضع، ایمان و فداکاری از این عزیزان بودیم. سردار فضلی در مدت حضورش در جنگ بار‌ها و بار‌ها مجروح شد. چشمشان در جنگ آسیب جدی دید و ۱۷-۱۶ بار تحت عمل جراحی قرار گرفت. این روز‌ها هم که به خاطر جراحات دوران دفاع مقدس در بیمارستان بستری هستند به اعتقاد من شهید زنده‌اند.

حاج علی فضلی و فتنه‌ها
ما فتنه‌های سال ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ را با درایت رهبری و بصیرت فرماندهان و هوشیاری مردم پشت سر نهادیم. سردار حاج علی فضلی از آن دست فرماندهان دلسوزی بود که در این سال‌ها به‌خوبی وارد عمل شدند. اقتدار در موقع برخورد با دشمنان انقلاب از دیگر ویژگی‌های این بسیجی تمام‌عیار است.
ایشان در زمان فتنه همچون روز‌های جنگ در مقابل دشمنانی که قصد نابودی کشور و اختلال در امنیت را داشتند، ایستادند و با حضور در خط مقدم اجازه ندادند برنامه‌های دشمنان محقق شود. امروز هم که طوفان‌ها و امواج بزرگ و کوچک، درایت را از بسیاری جدا کرد، حاج علی فضلی همچنان در کنار امام خامنه‌ای ایستاده و مطیع امر ولایت است. امیدوارم با دعای خیر مردم از بستر بیماری برخیزند و قطعاً اولین شخصی که از این امر خوشحال می‌شوند خود رهبری خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار