کد خبر: 983062
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۷
دیوان کیفری بین‌المللی قصد دارد درباره جرائم جنگی تل‌آویو تحقیق کند. در چنین شرایطی، بار دیگر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با استفاده از حربه‌ای تکراری و متهم کردن این نهاد به یهودستیزی قصد دارد تا ضمن فرافکنی، علیه دیوان کیفری اقدام کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: صهیونیست‌ها همواره با به میان کشیدن موضوع یهودستیزی به اتهام‌زنی به طرف‌هایی که علیه این رژیم اقدام می‌کنند، پرداخته‌اند. در تازه‌ترین این اقدامات، «بنیامین نتانیاهو» طی سخنانی در جمع اعضای حزب «لیکود» پس از اشاره به برخی داستان‌های تاریخی گفت: «آنچه دیوان بین‌المللی کیفری انجام داده، ضدیهودیت محض است و ما سر خم نخواهیم کرد.»

نتانیاهو به این حد بسنده نکرده و بنابر گزارش روز دو شنبه روزنامه «اسرائیل هیوم» در حال بررسی اقدامی مشابه با اقدام دولت امریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی است. واشنگتن در پاسخ به قصد این دیوان برای بازجویی از سربازان امریکایی که در جنگ افغانستان حضور داشتند، اجازه صدور ویزا برای ورود بازرسان دیوان کیفری بین‌المللی به امریکا را نداد. همچنین بنابر گزارش این روزنامه، نمایندگان وزارتخانه‌های امور خارجه و دادگستری و شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، پاسخ‌های عملی به تصمیم «فاتو بنسودا» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی درباره تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین را بررسی کردند و به این منظور، نشست مشترکی میان نمایندگان مذکور در دفتر نتانیاهو برگزار شد. در این نشست، امکان جلوگیری از ورود بازرسان دیوان کیفری بین‌المللی به اراضی اشغالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به تازگی از تصمیم این نهاد برای تحقیقاتی درباره جنایات جنگی صهیونیست‌ها در خاک فلسطین خبر داد و گفت: «بررسی مقدماتی در فلسطین انجام شده است و برای شروع تحقیقات دلایل منطقی داریم. اسرائیل عضو دیوان کیفری بین‌المللی نیست؛ بنابراین قضات ما حوزه جغرافیایی تحقیقات را تعیین می‌کنند. این نتیجه حاصل شده که جرائم جنگی در کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه رخ داده است.» «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه هفتگی کابینه در رام‌الله تأکید کرد که چنین تصمیمی به معنای اعتراف جهانی به دولت فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ میلادی است. اشتیه افزود: «دیوان بین‌المللی کیفری پرونده‌هایی درباره حمله اسرائیل به نوار غزه و نیز شهرک‌سازی این رژیم در کرانه باختری و شهر قدس و پرونده اسرای زندان‌های اسرائیل در اختیار دارد.» همچنین «عصام یونس» کمیسر کل هیئت مستقل حقوق بشر در فلسطین در همین ارتباط به الخلیج آنلاین گفت: این اقدام بنسودا مهم است، زیرا از مرحله «بررسی مقدماتی» عبور کرده و دادستانی کل به این رسیده که مبنایی برای تحقیق درباره جنایات جنگی و ضد انسانی وجود دارد.

وی درباره امکان محاکمه سران رژیم صهیونیستی گفت: این موضوع بستگی به پایان تحقیقات و اثبات انجام جنایات جنگی از سوی سران مذکور برای دیوان کیفری دارد. وی از همه کشور‌هایی که حضور مالی یا اقتصادی یا انسانی در شهرک‌های اسرائیلی دارند، خواست که فوراً خارج شوند. اشتیه گفت: «عدم خروج یا حضور هر کشوری در شهرک‌های صهیونیستی آن‌ها را در معرض بازجویی در برابر دادگاه بین‌المللی قرار می‌دهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار