کد خبر: 982567
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰
وزیر راه و شهرسازی خبر داد
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تا کنون بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه‌گذاری در بنادر کشور از سوی بخش‌های خصوصی داخلی صورت گرفته که در حوزه‌های مختلف بندری بوده‌است و برای سرمایه‌گذاری خارجی هم مشکلی نداریم و با وجود تحریم‌ها آن‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری در بنادر و اجرای طرح‌هایشان هستند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «ایسنا»، محمد اسلامی اظهار کرد: تا کنون بیش از ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان درخواست سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف بنادر، دریانوردی و پسکرانه‌ها انجام شده و بسیاری از این درخواست‌ها در مراحل اجرایی قرار دارد. صنایع و کارخانه‌های داخلی در زیربخش‌های مختلفی از جمله انبار‌ها و مخازن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی افزود: به عنوان مثال در بندر امیرآباد انواع و اقسام کارخانه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند که می‌توان به حوزه‌های فعالیت آن‌ها مانند تولید MDF پیشرفته و فولاد اشاره کرد. البته باید به این نکته هم توجه کرد که صنایع متقاضی سرمایه‌گذاری در بنادر و پسکرانه‌ها غالباً جزو فعالان نمونه در حوزه‌های خودشان محسوب می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استقبال خوبی از سوی بخش‌های خصوصی داخلی برای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور صورت گرفته که حجم آن به بیش از ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد و این رقم رو به افزایش خواهد بود.

همچنین در پسکرانه‌های کشور محصولات و کالا‌هایی تولید می‌شود که قابلیت صادرات مستمر دارد و ما هم به عنوان وزارت راه و شهرسازی و دستگاه متولی از این طرح‌ها حمایت کرده و امکانات و بستر‌های لازم را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

اسلامی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا سرمایه‌گذاری خارجی در این زمینه صورت گرفته‌است یا خیر، گفت: بله چند کشور که نمی‌توان از آن‌ها نامی برد تا کنون سرمایه‌گذاری کرده یا درخواست سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف بندری را ارائه داده‌اند و به دنبال اجرای طرح‌هایشان هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار