کد خبر: 981969
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر با توسعه تکنولوژی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم دستگاه‌‌های ایکس‌ری را با یک‌سوم قیمت، تولید کرده و تا سال آینده هم داروی جدیدی برای ترک اعتیاد تولید می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: پیچیدگی دنیای امروز می‌طلبد در حوزه‌های مختلف از تکنولوژی‌های روز استفاده کنیم.

وی گفت: هیچ دانشگاهی به شما محصول تحویل نمی‌دهد و کار دانشگاه‌ها در تولید آدم‌های نخبه است که به شرکت‌ها معرفی می‌کند تا در این شرکت‌ها محصولاتی تولید شود که بخشی از مشکلات کشور را برطرف کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان داشت: در کف بازار شرکت‌ها هستند رقابت می‌کنند تا محصولی را ارائه دهند که بتواند با استفاده از تکنولوژی برخی از مشکلات جامعه را برطرف کند.

ستاری بیان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز شرکت‌های ما می‌تواند اقدامات گسترده‌ای انجام دهد و شاید دیگر احتیاجی به ایجاد دیوار فیزیکی در مرز‌ها نیست و می‌شود هر کسی که از این خطوط عبور می‌کند را شناسایی کرد.

وی تاکید کرد:‌در حوزه‌های مرزبانی تکنولوژی‌های خوبی داریم که در بخش خصوصی توسعه پیدا کرده می‌توانیم از آن‌ها برای مبارزه با مواد مخدر با هزینه‌های کمتری استفاده کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان داشت: امروزه هوش مصنوعی قابلیت‌های مختفلی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم در زمینه‌های مختلف نظارت و پیشگیری کنیم و در کشور ما نیز شرکت‌های فوق‌العاده‌ای در هوش مصنوعی ایجاد شده است و تحولات تکنولوژی به ما در مبارزه با مواد مخدر کمک می‌کند تا دیگر ۳۸۰۰ شهید در این راه نداشته باشیم و از این انسان‌های بزرگ که برای دفاع از کشور جانشان را می‌دهند در بخش‌های دیگر بتوانیم استفاده کنیم.

ستاری خاطرنشان کرد: در حوزه دارویی ترک اعتیاد نیز در ۱۲ سال گذشته توسط شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق‌های خوبی رخ داده است که تا سال آینده داروی جدیدی را برای ترک اعتیاد رونمایی و تولید خواهیم کرد که توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است.

وی گفت: آنچه باعث پیشرفت یک کشور می‌شود اکوسیستم و زیست بوم است. اگر بخواهیم زیست بوم را تغییر دهیم باید زیرساخت‌های آن را مهیا کنیم و از جوانانی که دارای ایده در این حوزه هستند در هر بخشی استفاده کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: ما باید در مسیر هوشمندسازی و استفاده از تکنولوژی‌های روز در کشور استفاده کنیم و راهی به غیر از این نداریم.

ستاری بیان داشت: در حوزه بیوتکنولوژی نیز می‌توان گفت کشور ما در منطقه بهترین است و در آسیا جزو سه کشور اول در این حوزه هستیم و به نحوی می‌توان گفت در ژن ایرانی‌ها بیوتکنولوژی وجود دارد و حدود یک میلیارد دلار ارزش دارو‌های بیوتکنولوژیک ما است که در حوزه‌های مختلف تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی داریم که آماده‌اند اگر بازار آن مهیا شود در حوزه مواد مخدر تولیداتی داشته باشند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ۱۱۰ سال است که ما فروش مواد خام را در کشور داریم و به عنوان یک وارداتی محصوب می‌شود و مردم به دلیل این فرهنگ جنس خارجی را می‌پسندند و به جوانی اهمیت می‌دهند که سرمایه‌اش ماشین، خانه، موقعیت پدرش، مناسب باشد و به جوانی که سرمایه‌اش در ذهنش است اهمیت نمی‌دهند و این کشور با این دیدگاه هیچ وقت رشد نمی‌کند.

ستاری افزود: تا وقتی متکی به غرب هستیم یک عده خاص رفاه دارند که به منافع و منابع فروش نفت متصل می‌شوند و این منافع برای همه نیست.

وی گفت: همین که ستاد مبارزه با مواد مخدر بازار را مهیا کند می‌تواند از شرکت‌های دانش‌بنیان ما محصولات مورد نیاز راتحویل بگیرد و بنده به هیچ عنوان در کار شرکت‌ها دخالت نمی‌کنم و نتیجه آن را مشتری بررسی می‌کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که خیلی از امکانات را ارائه می‌دهد که به درد ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز می‌خورد.

ستاری تاکید کرد: ما شرکت‌های خصوصی داریم که تکنولوژی‌های فوق‌العاده‌ای در بخش دفاع تولید کرده‌اند و در هوش مصنوعی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارند؛ بنابراین این حوزه‌ها خیلی می‌تواند به افزایش تکنولوژی کمک کند و هزینه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما بانک اطلاعاتی از افراد و شرکت‌ها داریم که می‌تواند به ستاد مبارزه با مواد مخدر کمک کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: دستگاه‌های ایکس‌ری در داخل کشور ما با یک سوم قیمت خارجی آن که در کشور چین تولید می‌شود ساخته شده و می‌توانیم از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار